پیام محرمانه واشنگتن به لبنان درباره مذاکرات مرز دریایی

یک منبع دیلپماتیک لبنانی امروز پنجشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا به همتای لبنانی خود پیامی کتبی درباره مذاکرات دریایی با رژیم صهیونیستی داده است.
کد خبر: ۵۰۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ - 03March 2022

پیام محرمانه واشنگتن به لبنان درباره مذاکرات مرز دریاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع دیلپماتیک لبنانی امروز پنجشنبه خبر داد که «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت، پیام کتبی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را به میشل عون همتای لبنانی بایدن رسانده است.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این پیام، شامل پیشنهادی درباره مذاکرات غیر مستقیم تعیین مرزهای جنوبی است که «آموس هاچستین» فرستاده آمریکا دو هفته پیش به رئیس جمهور لبنان ابلاغ کرده بود و عون نیز از وی خواسته بود که «این پیشنهاد، به صورت مکتوب باشد».

وی همچنین تأکید کرد که هیچ اطلاعی درباره محتوای این پیام و پیشنهاد کتبی رئیس جمهور آمریکا وجود ندارد و این مسئله محرمانه است.

رئیس جمهور لبنان چهارم اسفند ماه جاری درباره مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز دریایی گفته بود: «هر آنچه [در رسانه‌ها] درباره کوتاه آمدن از حقوق لبنان در مرزهای دریایی گفته می‌شود، صحیح نیست؛ زیرا کسانی که این مسئله را مطرح می‌کند هیچ اشرافی به گفت‌وگوهایی ندارند که حقوق و منابع طبیعی لبنان را حفظ خواهد کرد».

عون در پایان تصریح کرد، مسئله تعیین مرزها، حاکمیتی است و محال است که در آن کوتاهی صورت گیرد. اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، بخشی از مشکلات لبنان حل خواهد شد.

مذاکرات بین لبنان و رژیم صهیونیستی، به صورت غیر مستقیم بوده و بارها شکست خورده است. تعیین مرزهای دریایی لبنان با فلسطین اشغالی، برای تسهیل در کشف منابع نفتی در آبهای منطقه‌ای لبنان، برای این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها