در نیویورک صورت گرفت؛

مذاکرات میانجی آمریکا درباره ترسیم مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی

میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و مدیرکل وزارت خارجه این رژیم دیدار کرد.
کد خبر: ۵۴۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 21September 2022

مذاکرات میانجی آمریکا درباره ترسیم مرز‌های دریایی لبنان و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ایال حولتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و آلون اشبیز، مدیرکل وزارت خارجه این رژیم دیدار و درباره پیش نویس توافق ترسیم مرز‌های دریایی با آن‌ها بحث و گفت‌وگو کرد.

سایت واللا اعلام کرد که طرف اسرائیلی و لبنانی پیش بینی می‌کنند که آمریکا پیشنهاد توافق نهایی را ظرف چند روز آینده ارائه کند.

سایت واللا به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیدار هوکشتاین با مسئولان اسرائیل بسیار خوب و مفید بود.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرز‌های دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آن‌ها مه ۲۰۲۱ بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار