نماینده صهیونیست: باید تهدید‌های نصرالله درباره میدان کاریش را جدی بگیریم

عضو کنست رژیم موقت صهیونیستی به سران این رژیم هشدار داد که باید تهدید‌های دبیر کل حزب الله لبنان درباره میدان گازی کاریش را جدی گرفت.
کد خبر: ۵۴۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ - 18September 2022

نماینده صهیونیست: باید تهدید‌های نصرالله درباره میدان کاریش را جدی بگیریم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یوآف گلانت» وزیر پیشین مسکن و ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی و عضو کنونی کنست (پارلمان) این رژیم نسبت به تهدید‌های سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از گلانت گزارش داد که باید تهدید‌های نصرالله درباره میدان گازی «کاریش» واقع در دریای مدیترانه را جدی گرفت.

این عضو کنست که عضو حزب معارض «لیکود» است، به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که باید برای هر گونه حمله احتمالی حزب الله به میدان کاریش، آمادگی داشته باشند.

دبیر کل حزب الله روز گذشته خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت: پیش از اینکه لبنان به مطالبات بر حق خود دست یابد، نمی‌توان به شما اجازه داد که از میدان کاریش، نفت و گاز استخراج کنید».

وی در جریان سخنرانی در مراسم اربعین که در بعلبک برگزار شد، تأکید کرد: لبنان در برابر یک فرصت طلایی قرار دارد که احتمال دارد تکرار نشود تا بتواند بحران‌های اقتصادی و معیشتی خود را حل کند.

نصرالله همچنین گفت: مسئولان صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش، در سپتامبر صورت خواهد گرفت، ولی آن را به تعویق انداختند... تهدید‌های دشمن، هیچ تأثیری در ما نخواهد نداشت. به مذاکرات فرصت می‌دهیم، ولی چشم‌ها و موشک‌های ما به سمت کاریش است.

اخیرا، رسانه‌های صهیونیستی مانند روزنامه «هاآرتص» اعلام کردند که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی تا ماه سپتامبر وجود دارد.

با وجود این‌که تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآورد‌های نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپاد‌ها مأموریت اطلاعاتی داشته و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار