توقف استخراج گاز توسط رژیم صهیونیستی بعد از اتمام حجت حزب‌الله لبنان

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عدم استخراج گاز از میدان کاریش به دلایل فنی نیست، بلکه تهدید نصرالله بر رژیم صهیونیستی تأثیر گذاشته است.
کد خبر: ۵۴۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 20September 2022

توقف استخراج گاز توسط رژیم صهیونیستی بعد از تهدیدات حزب‌اللهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رأی الیوم، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی بعد از تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، استخراج گاز را به بهانه‌های فنی متوقف کرد.

رسانه‌های عبری زبان افزودند: یائیر لاپید به دنبال امضای توافق با لبنان است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی، تهدیدات دبیر کل حزب الله لبنان را جدی گرفته و استخراج گاز را متوقف کرده است.

«تسفی یحزکیلی» کارشناس مسائل عربی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: عدم استخراج گاز از میدان کاریش به دلایل فنی نیست، بلکه تهدید نصرالله بر اسرائیل تأثیر گذاشته است.

وی افزود: بله، اسرائیل خواهان استخراج و توافق بود، اما این امر اتفاق نیفتاد و اکنون تماس‌هایی برای سرعت بخشیدن به مذاکرات و حصول توافق در حال انجام است.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که ایالات متحده آمریکا پیشنهاد جدیدی را برای حل بحران تعیین مرز‌های دریایی به رژیم صهیونیستی و لبنان ارائه کرده است.

همچنین میشل عون، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که مذاکرات برای تعیین مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنانش به مناسبت روز اربعین حسینی به مناقشه مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و با اشاره به اینکه لبنان در برابر فرصتی طلایی و تکرار نشدنی است، گفت: ما پیامی بسیار جدی در قبال هرگونه استخراج گاز از میدان کاریش، قبل از اینکه لبنان به مطالبات بر حق خود برسد، ارسال کردیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی در خصوص استخراج گاز از میدان کاریش قبل از اینکه لبنان به حقوق خود برسد، هشدار می‌دهیم و این یک خط قرمز است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار