وزیر امور خارجه لبنان:

«عاموس هوچشتاین» حامل پیشنهادات جدیدی در خصوص مرزهای دریایی بود

عبدالله بوحبیب گفت: که میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، پیشنهادات جدیدی ارائه کرد.
کد خبر: ۵۴۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ - 12September 2022

«عاموس هوچشتاین» حامل پیشنهاداتی جدیدی در خصوص مرزهای دریایی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان اظهار داشت: که «عاموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرز‌های دریایی جنوبی با رژیم صهیونیستی، حامل پیشنهادات جدیدی بود.

بوحبیب دوشنبه پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که «بدون شک هوچشتاین حامل پیشنهادات جدیدی بود که نمی‌توان آن را افشا کرد».

وزیر امور خارجه لبنان افزود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرده و از او خواسته که توافق حاصل شود و طرف آمریکایی بر ضرورت دستیابی به توافق طی ماه جاری یا ماه آینده تأکید دارد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بوحبیب همچنین گفت: «پیشرفت حاصل شده، اما هنوز این پرونده به پایان نرسیده است».

از سوی دیگر «الیسا بوصعب» نایب رئیس پارلمان لبنان گفت که از میانجی آمریکایی مختصاتی درباره شناور‌های دریایی دریافت کرده‌ایم.

بوصعب گفت: «ما از میانجی آمریکایی مختصات شناور‌های دریایی را دریافت کردیم و سخنی درباره نقاط خشکی و b۱ به میان نیآمده و هیچ کس از لبنان درباره چشم‌پوشی از یک نقطه خشکی درخواست نکرده است.»

هوچشتاین جمعه گذشته به لبنان سفر کرد و در دیدار با مقامات ارشد این کشور به تبادل دیدگاه درباره برخی موارد مربوط به پرونده ترسیم مرز‌های دریایی پرداخت.

با وجود این‌که تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآورد‌های نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپاد‌ها مأموریت اطلاعاتی داشته و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

پایان پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار