منبع لبنانی: به همه مطالبات خود در مناقشه حوزه گازی رسیدیم

یک منبع لبنانی از دستیابی بیروت به همه مطالبات خود در مناقشه حوزه گازی خبر داده است.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 02October 2022

به همه مطالبات خود در مناقشه حوزه گازی رسیدیمبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، منبعی در دولت لبنان با اشاره به مسئله مناقشه مرزی در مورد حوزه گازی در دریای مدیترانه از دستیابی بیروت به همه مطالبات خود خبر داد.

این منبع که نامش اعلام نشده در این ارتباط از دریافت پیشنهاد کتبی از آمریکایی‌ها خبر داد و گفته است بیروت در این طرح به همه مطالبات خود دست پیدا کرده است.

وی در عین حال تأکید کرد که لبنان به هیچ وجه، هیچ منطقه امنیتی را که رژیم صهیونیستی پیشتر خواستار آن بود، به این رژیم نخواهد داد.

این گزارش پس از آن اعلام شده است که دوروتی شیا سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پس از دیدار با میشل عون، با رئیس پارلمان و نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با نبیه بری نسخه‌ای از پیشنهادات مکتوب آموس هوکشتاین میانجیگر آمریکایی در موضوع ترسیم مرز‌های دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را تحویل وی داد.

وی پس از این دیدار در سخنان کوتاهی در جمع رسانه‌ها اعلام کرد: شرایط بسیار مثبت است.

شبکه الجدید لبنان نیز گزارش داد که پیشنهاد‌های آموس هوکشتاین درباره تعیین مرز‌های دریایی شامل جدایی کامل ترسیم بین مرز‌های دریایی و زمینی است.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص پیش‌تر در این باره نوشت که آمریکا پیشنهاد جدیدی در مورد ترسیم مرز‌های دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان ارائه کرده است که این رژیم با آن موافق است.

امروز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم قرار است هفته آینده به منظور تصویب توافق ترسیم مرز‌های آبی با لبنان تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار