گزارش ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم‌صهیونیستی به‌زودی اعلام می‌شود

معاون رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفته است که میانجی آمریکا بزودی پاسخ کتبی درباره ترسیم مرزهای دریایی این کشور با رژیم صهیونیستی را ارائه می‌کند.
کد خبر: ۵۴۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 26September 2022

گزارش ترسیم مرزهای دریایی لبنان و رژیم‌صهیونیستی به‌زودی اعلام می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ریاست جمهوری لبنان پیش‌بینی کرد که «عاموس هوچشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی، تا اواخر هفته پاسخ کتبی در این خصوص ارائه کند.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در حساب توئیتری خود نوشت: «الیاس بوصعب معاون رئیس مجلس نمایندگان لبنان، میشل عون رئیس جمهور این کشور را در جریان نتایج سفر اخیرش به نیویورک و آخرین تحولات مربوط به پرونده ترسیم مرزهای دریایی و دیدارش با هوچشتاین قرار داد».

بر اساس این گزارش، بوصعب گفته است که هوچشتاین بزودی پاسخ کتبی درباره ترسیم مرزهای دریایی ارائه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که تا پیش از پایان هفته جاری پاسخ وی به کاخ بعبدا ارسال شود.

در همین ارتباط «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه (دیروز) نشست امنیتی فوق‌العاده با «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم و برخی مسئولان امنیتی برگزار و درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان، گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتینک، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان جمعه گذشته گفت که پیشرفتی در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی حاصل شده است.

پیشتر شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفته بود که «ما منتظر خواهیم ماند تا میانجی نادرست آمریکایی متن مکتوب را به دولت و رئیس جمهور تحویل دهد و اگر دولت بگوید که این متن منطبق با حقوق لبنان است و آن را اعلام کند، در آن صورت از دیدگاه ما لبنان حقوق خود در ترسیم (مرزها) و حفاری را بازستانده است و پیش از آن هرگز تسلیم اطلاعات درز شده و تحلیل‌ها نخواهیم شد».

با وجود اینکه تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند؛ اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلوزیون رژیم صهیونیستی  مدعی شد که تل‌آویو  از بیم آن‌که حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است؛ اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

پایان پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار