معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر تاکید کرد؛

لزوم آموزش فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل نوجوان

«حقدوست» گفت: ما باید فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی‌ های شهدا را به نسل نوجوان و جوان آموزش دهیم که آنها چه کسانی بودند و چه کار کردند.
کد خبر: ۵۰۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ - 03March 2022

لزوم آموزش فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل نوجوانبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «محمود حق دوست» معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر امروز در آئین تجلیل از طلایه داران تربیت شهرستان دیر به مناسبت هفته امور تربیتی اظهار داشت: امروز برای مسئولیت بخشی به جامعه باید از شهدا الگو بگیریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تربیت دانش آموز تراز انقلاب در مسجد محقق می‌شود، گفت: برای تربیت خانواده تراز انقلاب اسلامی باید به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب نگاه کنیم.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش تعیین کننده ترین نهاد تربیتی است و به عنوان یک رکن اساسی در تربیت نسل فردا باید مورد توجه قرار گیرد.

حق دوست عنوان کرد: امروز لازمه بقای هر جامعه انتقال مجموعه باورها، ارزش‌ها، دانش‌ها، مهارت‌ها و رفتارها به نسل جدید است.

وی تاکید کرد: ما باید فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی‌های شهدای عزیز را به نسل نوجوان و جوان آموزش دهیم که آنها چه کسانی بودند و چه کار کردند و برای چه رفتند و چرا به شهادت رسیدند و امروز دستاورد آنها چیست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین ابزار و مدرسه مهم‌ترین واسطه انتقال این مفاهیم است و مربیان و معلمان بازوان کارآمد و بی‌بدیل هدایت برای دانش آموزان هستند.

وی افزود: امروز کار تربیتی فقط بر عهده مربی و معاون و مشاور نیست و اگر توانستیم سایر کارکنان را در مسائل تربیتی با خود همراه کنیم موفق خواهیم شد.

حق دوست خاطرنشان کرد: خانواده، حاکمیت و نهادهای دولتی و غیر دولتی می‌توانند در تربیت تأثیرگذار باشند و امید است در این زمینه متولیان امر در جای جای کشور کمک دهنده و تسهیل دهنده به آموزش و پرورش باشند.

وی یادآور شد: امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، طرح خانواده و مدرسه تراز انقلاب اسلامی رونمایی شد که جز با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی و خانواده‌ها محقق نمی‌شود.

حق دوست ابراز کرد: اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز از مهر ماه امسال شروع شده و اختتامیه آن در اردیبهشت ماه سال بعد برگزار می‌شود که قدمی بزرگ در راستای شناخت دانش آموزان از معلمان و دانش آموزان شهید و مطالعه زندگینامه و وصیت‌نامه آنان است.

وی عنوان کرد: مبنای حرکت آموزش و پرورش استان بوشهر سند تحول بنیادین و تقویت باورهای دینی است.

حق دوست افزود: امروز هویت اعتقادی دانش آموزان دستخوش تغییر است که باید آموزش‌های لازم در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حرکتی جهادی تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: یکی از رسالت‌های خطیر مربیان امور تربیتی جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مخاطبین و خانواده‌ها و دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه اقتدار و امنیت و آزادی و آسایش کشور به برکت خون شهدا است، افزود: مشکلات به جای خود اما دستاوردهای انقلاب نباید کوچک شمرده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها