خطیب جمعه تهران:

شاهد طلیعه انقلاب اداری در کشور هستیم

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است که به نظر می‌رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد.
کد خبر: ۵۰۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ - 04March 2022

خطیب جمعه تهران: شاهد طلیعه انقلاب اداری در کشور هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در روز جمعه که ظرفیت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد روز آغاز ماه شعبان هم هست و این یعنی نورٌ علی نور.

وی افزود: برای از عظمت ماه شعبان همین کافیست که نسبت این ماه با پیامبر عزیز ما برای فهمیدن اسرار و لطائف و فضائل و برکات که در این ماه تعبیر شده کفایت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: جایگاهی که ماه شعبان در آماده‌سازی مومنان برای ورود به ماه مبارک رمضان دارند به شدت مهم است.

حاج علی اکبری گفت: این ماه را شعبان نامیدند، زیرا در این ماه شعله‌های گوناگون از ارزاق مادی و معنوی برای مومنان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اعمال مومنین زمانی که در محیط رحمت و رضوان الهی در این ماه قرار می‌گیرد، به عنایت و شفاعت صاحب این ماه حسنات شان پرورش پیدا کرده و مورد قبول الهی قرار می‌گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خداوند این ماه را شعبان نامیده چرا که ابواب گوناگون در این ماه گشوده می‌شود و خیرات بهشت به حراج گذاشته می‌شود.

حاج علی اکبری ادامه داد: البته شیطان هم در روز اول شعبان به سپاه خود دستور می‌دهد که نگذارند مومنان از این همه لطف و عنایت الهی بهره مناسبی ببرند و شجره زقوم را برای گمراه کردن مومنان و جهنمی کردن بندگان خدا، آراسته می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در فهرست خیرات گوناگونی که به عنوان شجره طوبی در دسترس مومنین قرار گرفته اگر نماز مستحبی و روزه مستحبی هست و اگر تلاوت قرآن کریم وجود دارد با این عناوین شروع می‌شود، اما یک بخش عمده مربوط به کارگشائی نسبت به سایر مومنان و خدمت رسانی به بندگان خدا اصلاح بین کسانی که با یکدیگر مشکل دارند و... است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه مهر و محبت و مواسات است که باید قدر آن را بدانیم و از ساعات شب‌ها و روز‌های آن با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماه، خدای متعال شخصیت پیامبر، امام حسین (ع) و حضرت عباس علیه السلام را به بشریت تحویل داد و حضرت علی اکبر و ... تقدیم شده و درخشش انوار نبوی در زندگی مومنان از برکات ماه شعبان است و شب نیمه این ماه میلاد امید همه انبیا اولیا سال‌ها و مستضعفان عالم یعنی وجود بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این ماه ماه بیداری به محبت الهی است؛ اگر جان انسان به عشق و محبت الهی بیدارشود در برابر گناهان مصونیت پیدا می‌کند؛ این تقوای عاشقانه را در ماه شعبان از خدای متعال تمنا می‌کنیم این راه نزدیک است که ما را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن امید اجتماعی و اعتماد اجتماعی ما را نشانه گرفته است که خوشبختانه می‌بینیم اقداماتی در سطح قوا در حال انجام است که به نظر می‌رسد به لطف خدا طلیعه یک انقلاب اداری در کشور باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار