سفیر پیشین ایران در ایتالیا:

آمریکایی‌ها منتظر گزارش سفر گروسی از تهران هستند

ظهره‌وند گفت: سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران را مرتبط با تصمیم آمریکایی‌ها می‌دانم اینکه می‌خواهند یک تصمیم خوب را انجام دهند و یا به دنبال عقب‌نشینی از مواضع خود با گزارش منفی از گروسی هستند.
کد خبر: ۵۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 06March 2022

آمریکایی‌ها منتظر گزارش سفر گروسی از تهران هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل ظهره‌وند» سفیر پیشین ایران در ایتالیا در گفت‌وگویی در مورد سفر رافائل گروسی «مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی» به ایران، اظهار داشت: این سفر با هدف حل و فصل آخرین گام‌های باقیمانده در گفت‌وگو‌های وین انجام شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران، موارد اختلافی جزئی از جمله موضوع پی‌ام دی که در گفت‌وگو‌های وین وجود دارد، حل شود.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا افزود: اگر گروسی در این سفر سیاسی رفتار نکند، مسائل حل خواهد شد.

ظهره‌وند با بیان اینکه باید منتظر ماند دید که امریکایی‌ها چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد، عنوان کرد: اگر قرار باشد آمریکایی‌ها زیر میز بزنند، گروسی توجیحی برای عقب‌نشینی آن‌ها خواهد بود. اما اگر قرار باشد مواضع خود را در مذاکرات وین منطقی نشان دهند و اراده سیاسی خود را عملیاتی کنند باز هم گزارش گروسی می‌تواند این زمینه را فراهم کند.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا در پایان خاطرنشان کرد: سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران را مرتبط با تصمیم آمریکایی‌ها می‌دانم اینکه می‌خواهند یک تصمیم خوب را انجام دهند و یا به دنبال عقب نشینی از مواضع خود با گزارش منفی از گروسی هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار