استاندار قم:

ساختمان و پیرامون موزه دفاع مقدس بازتابی از فرهنگ ایثار و شهادت باشد

«‌شاهچراغی» گفت: علاوه بر ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، فضای پیرامونی آن نیز باید به گونه‌ای باشد که پیام فرهنگ ایثار و شهادت را به بینندگان منتقل کند.
کد خبر: ۵۱۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 06March 2022

درون و بیرون موزه دفاع مقدس بازتابی از فرهنگ ایثار و شهادت باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید محمد تقی شاهچراغی» استاندار قم امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی با تبریک موالید ماه شعبان و روز پاسدار، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای راه‌‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان انجام شده و باید قدر آن را دانست.

وی افزود: گروه‌های مختلفی از جمله جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، سپاه، ارتش، ستاد‌های پشتیبانی و‌... به طور میدانی در قم و خارج از قم برای کمک‌رسانی به جبهه‌ها تلاش کرده‌اند و ضرورت دارد در سرفصل‌های محتوایی و موزه آرایی و سناریو‌های مورد نظر دیده شوند.

رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: نفس فیزیک و ساختمان موزه، چندان اهمیتی ندارد بلکه محتوا و موزه آرایی است که به آن اعتبار و ارزش می‌بخشد.

وی با اشاره به ضرورت حضور پارکبان و کنترل اطراف موزه، عنوان کرد: ان‌شاءالله با حضور نیروی انتظامی و همکاری سپاه و شهرداری، فضای پیرامونی ساختمان موزه از وجود هرگونه مورد ضدفرهنگی که فلسفه وجود موزه را به خطر می‌اندازد، پاک شود.

شاهچراغی تاکید کرد: محوطه اطراف ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بازتاب و جلوه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت باشد.

این مسئول همچنین یاد و خاطره شهدای لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در عملیات خیبر را در ایام سالگرد این عملیات گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار