بازدید مجازی دانش‌آموزان قم از ۶ یادمان عملیاتی دفاع مقدس

آئین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش آموزی استان قم و بازدید مجازی از ۶ یادمان دفاع مقدس امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان سازمان بسیج فرهنگیان استان قم در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ - 07March 2022

آغاز اردو‌های راهیان نور دانش آموزی قم در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آئین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش آموزی استان قم در بستر پیام رسان شاد، صبح امروز همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز در جوار مزار شهید زین الدین برگزار شد.

در این آیین، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با اشاره به آیه «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا...» اظهار داشت: شهدا زندگانی هستند که نزد خدا روزی می‌خورند و شاهد جلسه ما نیز هستند.

رحیمی با بیان اینکه هر یک از شهدا روایتگر تاریخ انقلاب هستند، گفت: شهدا برای ما دو پیام دارند، اول اینکه انقلاب با چه سرمایه‌ای به دست آمده و دوم اینکه چه کسانی باید حافظ انقلاب باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: اینکه میانگین سنی شهدا از ۱۹تا ۲۳ سال است، نشانگر این است که جوانان حرکت دهنده جامعه اسلامی هستند.

رحیمی گفت: هدف ما از برگزاری و پخش مجازی راهیان نور این است که روایت شهدا از راویان اصلی منتقل شود تا تحریفی در انتقال مفاهیم و سیره شهدا ایجاد نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله راه شهیدان ادامه یابد و پرچم انقلاب از دست امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به دست امام زمان (عج) سپرده شود.

در این آیین همچنین «علی اکبر شفیعی» رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان قم، عنوان کرد: مخاطب اردو‌های راهیان نور مجازی پایه‌های متوسطه اول و دوم و تعداد بیست هزار نوجوان که درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند، می‌باشد.

شفیعی ادامه داد: در راهیان نور سال گذشته تعداد ۱۲۰ هزار دانش آموز به صورت برخط از ۶ منطقه عملیاتی دفاع مقدس بازدید داشتند و برنامه‌های ۴۵ دقیقه تا یک ساعت را شاهد بودند.

وی با ارائه گزارشی از برنامه‌های راهیان نور مجازی امسال گفت: امروز روایتگری از مناطق عملیاتی هویزه، طلاییه و شلمچه و فردا نیز از مناطق عملیاتی بیت المقدس، فکه و فتح المبین را تدارک دیده ایم.

شفیعی گفت: این مناطق و یادمان‌ها گنجینه تمام ناشدنی هستند و باید از این ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی در نسل جوان استفاده کرد.

وی با ذکر این نکته که دشمن به دنبال تحریف جنگ است و نباید بگذاریم به مقصود خود برسد، تاکید کرد: انش آموزان باید از زبان راویان اصلی، اطلاعات جنگ و دفاع مقدس را دریافت کنند که اگر این مهم انجام نشود، دشمن روایت دروغ خود را بیان و جای جلاد و شهید عوض را می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان قم با تاکید بر اینکه راهیان نور فقط روایت شهدا نیست، بلکه ترویج فرهنگ ایثار و سیره شهداست، خاطرنشان کرد: این اردو‌ها بهترین راه انتقال مفاهیم دفاع مقدس و انقلاب به نسل جوان است چرا که این جوانان هستند که از انقلاب دفاع می‌کنند.

وی گفت: دشمن می‌خواهد نظام اسلامی را از جوانان جدا کند، ولی نمی‌داند که شهدا با روح و جان و جسم مردم عجین شده اند و این اردو‌ها خنثی کننده توطئه دشمنان است.

این آیین با مولودی خوانی و ذکر توسل به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و ادای احترام به مزار شهداپایان یافت؛ در آئین فوق، نمایندگان بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیران آموزش و پرورش و فرماندهان حوزه‌های بسیج دانش آموزی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار