بوی بهشت می‌وزد از کربلای شهدا؛

معراج شهدای اهواز آماده حضور زائرین شد

با شروع اردوهای راهیان نور، معراج شهدای اهواز آماده میزبانی از زائران شهدا شد.
کد خبر: ۵۱۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۶ - 08March 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با از سرگیری سفر‌های راهیان نور عده زیادی از عاشقان شهدا و مشتاقان زیارت مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خود را برای حضور در سرزمین‌های حماسه و ایثار آماده می‌کنند. امسال پس از دو سال وقفه در اعزام کاروان‌های راهیان نور به دلیل شرایط کرونایی کشور سفر‌های زیارتی راهیان نور از سر گرفته شده است و یادمان‌های دفاع مقدس آماده میزبانی از زائران شهدا هستند.

معراج شهدای اهواز یکی از محل‌هایی است که هر ساله در بازه اوج راهیان نور میزبان تعداد زیادی از کاروان‌های راهیان نور می‌شود تا جایی که حیاط و حسینیه کوچک معراج الشهدا مملو از زواری می‌شود که برای زیارت شهدای تازه تفحص شده به این مکان تاریخی و معنوی قدم می‌گذارند. معراج شهدای اهواز و حسینیه آن یادگار روز‌های دفاع مقدس است، جایی شبیه به حسینیه حاج همت در دوکوهه، حسینیه گردان تخریب، حسینیه‌هایی که روزی شاهد گریه‌های از سر شور و شعور و مناجات‌های رزمندگان را به خود دید و در آخرین دیدار پیکرشان را در معراج شهدای اهواز به آغوش کشید.

بعد از ایام دفاع مقدس اما، معراج شهدا خالی از شهید نشد، هر زمان که گروهی از شهدای تازه تفحص شده به میهن بازگشتند روز‌هایی را در معراج شهدای اهواز آرام گرفتند و پذیرای زائران خود شدند.

چندین سال است که خادمین راهیان نور از نیمه اسفند در محل این حسینیه حاضر می‌شوند تا با فضاسازی، ایجاد امکانات و برنامه ریزی لازم شرایط را برای حضور هرچه بهتر و بیشتر زائران فراهم کنند. برگزاری نماز جماعت، نوحه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت (ع) و روایتگری دوران دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های حسینیه در روز‌های حضور کاروان‌های راهیان نور است.

در ادامه تصاویری تازه ثبت شده از حضور زائران و خادمان در معراج شهدای اهواز را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار