مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اجرای بیش از ۹۲ درصد برنامه‌های ابلاغی به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» گفت: در مجموع ۱۲۶ برنامه در سال جاری به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده بود که حدود ۹۲.۸۵ درصد از این برنامه‌ها با حمایت و مشارکت همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها و نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و... محقق و اجرایی شد.
کد خبر: ۵۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ - 07March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، آیین تجلیل از فعالان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز (دوشنبه) با حضور حجت‌الاسلام «سیدنصیر حسینی» نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این آیین، با تشریح عملکرد این اداره‌کل در طول یکسال گذشته، اظهار داشت: برگزاری شش نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ۲۷ جلسه کمیته‌های نه‌گانه ذیل این شورا، از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل بود که از ۲۱۲ مصوبه این کمیته‌ها، ۱۷۸ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ برنامه در سال جاری به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده بود که حدود ۹۲.۸۵ درصد از این برنامه‌ها با حمایت و مشارکت همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها و نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و... محقق و اجرایی شد.

آسمند برگزاری مراسمات تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری منابع استانی در حوزه ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام را از مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: ۲۳ یادمان شهدای گمنام در استان داریم که از این تعداد، کار ساخت ۲۱ یادمان تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری برای چاپ ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب‌های مختلف زندگی‌نامه، خاطره، تاریخ شفاهی، شعر، داستان و... برنامه‌ریزی کردیم که از این تعداد، تاکنون ۴۰ عنوان به چاپ رسیده و ۲۰ عنوان در حال انجام مراحل چاپ است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اجرای ۱۲ جشنواره مهم حوزه دفاع مقدس از جمله جشنواره‌های فعالان فضای مجازی، اسوه‌های صبر و مقاومت، پرچم‌داران انقلاب اسلامی، جایزه ادبی یوسف، جشنواره «من افتخار می‌کنم» و جشنواره «شعر» را از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد.

آسمند بیان کرد: همچنین در یک‌سال گذشته همایش‌های مختلفی توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی و اجرا شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به همایش پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد که در این همایش از چهار هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سطح استان تجلیل شد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی نویسندگان و پژوهشگران، تولید محتوا برای فضای مجازی، تولید آثار هنری از جمله فیلم‌های مستند، نماهنگ و موسیقی و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نویسندگان، هنرمندان، پیشکسوتان و تجلیل از متحولین راهیان نور را از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است که به طور جد پیگیری می‌شود، تأکید کرد: برای اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس نیازمند همراهی، همفکری و همکاری همه سازمان‌ها، ادارات و نهاد‌ها هستیم.

در پایان، از فعالان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد که در طول یک سال گذشته بیشترین همکاری را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انجام دادند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار