وزیر راه و شهرسازی:

دستگاه‌ها باید به نقش خود در کاهش تصادفات عمل کنند/ ۲۵ هزار راهدار آماده خدمات رسانی به مسافرین نوروزی هستند

قاسمی گفت: طبق آمار فوتی تصادفات در سال گذشته کاهش داشته است اما کافی نیست و اگر هر دستگاه به مسئولیت خود عمل کند موفق خواهیم بود.
کد خبر: ۵۱۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ - 08March 2022

دستگاه‌ها باید به نقش خود در کاهش تصادفات عمل کنند/ ۲۵ هزار راهدار آماده خدمات رسانی به مسافرین نوروزی هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (سه‌شنبه) در همایش سراسری و نشست تخصصی روسای پلیس راهور و راه‌استانها و معاونین و روسای مراکز تخصصی ستاد پلیس راهور با بیان اینکه نیروق انتظامی در سراسر کشور به مردم خدمات رسانی می‌کنند و ماموریت‌های متنوعی دارد، اظهار داشت: امسال طبق پیش‌بینی‌ها ترددها افزایش خواهد داشت و ستاد سفرهای نوروزی از روزهای گذشته در وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار فوتی تصادفات کاهش داشته است اما کافی نیست و اگر هر دستگاه به مسئولیت خود موفق خواهیم بود.

قاسمی گفت: ۲۴ هزار پرسنل در بخش راهداری جاده‌ای مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی شده از ۲۵ اسفند تا ۱۴ اسفندماه در کنار پلیس به مسافرین نوروزی خدمات رسانی کند.

وی با بیان اینکه بخش جاده‌ای کشور بیشترین حمل و نقل را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال گذشته هشت‌ میلیون‌ مسافر در بخش دریایی تردد داشتند.

وزیر راه و شهرسازی از لحاظ زیر ساخت و ناوگان دچار مشکل هستیم، گفت: ناوگان هوایی از لحاظ سنی افزایش دارد و نگران کننده است؛ همچنین در حوزه ریلی ۵۰۰ لوکوموتیو در حال  فعالیت هستند که به دلیل نقصانی که وجود دارد سرعت آن‌ها بسیار پایین است.

وی در حوزه جاده‌ای گفت: بیش از ۴۵۰ هزلر کامیون در جاده‌های کشور در حال تردد هستند که حداقل ۱۶۰ هزار کامیون باید از رده خارج شوند.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌ها برای نگهداری جاده‌ها نیازمند اعتبار هستیم، گفت: ما در کشور بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر داریم و اگر محاسبه‌ای داشته باشیم عدد بزرگی برای نگهداری جاده‌ای نیاز است و این درحالی است که هیچ بودجه‌ای برای نگهداری جاده‌ای مشخص نشده است.

وی افزود: بودجه حمل و نقل سال ۱۴۰۱، ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نمی‌توان با این بودجه تحول ایجاد کرد و باید روش‌های دیگری جایگزین شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها