مدیر سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) خبر داد؛

میزبانی پادگان ثامن‌الائمه (ع) از زائران راهیان نور

سرهنگ «سهیل» گفت: زائران راهیان نور استان خراسان رضوی در پادگان ثامن‌الائمه (ع) اهواز اسکان داده خواهند شد و در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به‌منظور تأمین سلامت زائران، ظرفیت پذیرش پادگان به یک سوم کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴ - 17March 2022

سرهنگ پاسدار «محسن سهیل طرقبه» مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد پیرامون سبقه تاریخی برگزاری اردوهای راهیان نور در استان خراسان رضوی اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور در دهه ۷۰ و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ابتدا در سطح کشور و به دنبال آن در خراسان رضوی انجام شد.

وی در خصوص پیام اردوهای راهیان نور در بین اقشار مختلف جامعه گفت: قطعاً انسان تا موضوعی را تجربه نکند نمی‌تواند با یقین درباره آن نظر بدهد. گستره اقشاری که در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند دانش‌آموزان، دانشجویان و همچنین قشرهای مختلف مردم در بسیج محلات را شامل می‌شود؛ بر همین اساس در قالب چنین رویداد فرهنگی این پیام به جامعه هدف منتقل می‌شود که بنا به اعتقاد بزرگان کشور؛ ملت ایران به رغم همه مخالفت‌های جهانی به هر آنچه که خواسته دست یافته، شاهد مثال این نکته ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های دنیای استکبار در دوران دفاع مقدس است. در جنگ تحمیلی برخلاف محاسبات دشمن جمهوری اسلامی توانست به خواسته‌های خود دست پیدا کند.

سهیل افزود: با توجه به اینکه نسل‌ جوان متولدین دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ را شامل می‌شوند و تصویر درست و واضحی از ایام دفاع مقدس ندارد و از طرف دیگر با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه فناوری و حضور این قشر در فضای مجازی و قرار گرفتن آنها در معرض انواع تهاجمات رسانه‌ای از سوی دشمنان؛ این نیاز احساس می‌شود که راویانی این حماسه را روایت کنند که توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند؛ بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته راویانی که قصد حضور در کربلاهای ایران را دارند دوره‌های تخصصی را طی می‌کنند تا با ارائه تصویری مستند و مطابق بر واقعیت‌های دفاع مقدس این حماسه را برای جوانان تبیین ‌کنند.

میزبانی پادگان ثامن‌الائمه (ع) از زائران راهیان نور/ سلامتی زائران در اولویت قرار دارد

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) ضمن انتقاد از عدم رویکرد تبلیغی در حوزه تبیین حماسه‌های دفاع مقدس و آشنایی با مناطق عملیاتی در سطح بین‌المللی یادآور شد: خوشبختانه این مهم در داخل کشور در بستر فضای مجازی صورت گرفته است و بحمدالله به دنبال آن اقدامات هم، زائرانی از کشورهای اسلامی محور مقاومت و سایر کشورها به این مناطق آمده‌اند.

سهیل حضور فرمانده معظم کل قوا در کربلاهای ایران را حامل پیام برای هوطنانمان و غیرایرانی‌ها دانست و گفت: این حضور بیانگر اهمیت دفاع مقدس در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دارد چراکه در نظر معظم له این رخداد گنجینه‌ای است که باید نسل‌های آینده از آن بهره ببرند. اگر با نگاهی عمیق دفاع مقدس را بررسی کنیم؛ موضوعاتی نظیر مقاومت، خودکفایی، امید به آینده و عدم اتکا به غیر ره‌آورد این حماسه عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ جمهوری اسلامی از برکات آن بهره می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به تأثیرات کرونا بر برگزاری اردوهای راهیان نور یادآور شد: با توجه به اینکه کشور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و روزهای نخستین سال ۱۳۹۹ در ابتدای همه‌گیری این ویروس قرار داشت اردوهای راهیان نور لغو شد؛ بر همین اساس در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیشتر فعالیت‌ها بر روی راهیان نور مجازی متمرکز بود؛ بدین صورت که بر اساس اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در بستر فضای مجازی، اعلام می‌شد که شش روز راهیان نور مجازی در ساعات مختلف برقرار است که استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان صورت گرفت.

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) همچنین درباره برگزاری اردوی راهیان نور در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: اعزام‌های زائران کربلاهای ایران به‌صورت ریلی، طریق اتوبوس در قالب کاروان و یا هوایی انجام می‌گیرد و در کنار این نوع اعزام، اعزام با خودروی شخصی هم پیش‌بینی شده است. بر اساس برآوردی که صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط کرونایی کشور از اعزام به‌صورت خوردوی شخصی نسبت به اعزام در قالب کاروان بیشتر استقبال شود.

وی در ادامه بیان داشت: البته باید به این نکته هم توجه داشت که با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت پیش‌رو در بحث شیوع کرونا، بخصوص سویه اومیکرون، سلامتی زائران در اولویت قرار دارد و در این زمینه ما تابع دستورات هستیم.

سهیل در مورد نحوه اسکان زائران کربلاهای ایران در استان خوزستان گفت: ظرفیت اسکان در پادگان ثامن‌الائمه (ع) اهواز در حالت عادی سه هزار نفر است اما به‌منظور تأمین رفاه و سلامتی زائران راهیان نور و در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به یک سوم کاهش یافته و این یادمان پذیرای هزار نفر از زائران خواهد بود. در کنار تأمین اسکان کاروان‌ها، برای اسکان زائرانی که با خودروی شخصی در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند تمهیداتی در نظر گرفته شده است، به‌گونه‌ای که اگر تعداد زائران از پیش‌بینی ما فراتر برود محیط میدان صبحگاه پادگان ثامن‌الائمه (ع) اهواز برای برپایی چادرهای مسافرتی زائران مهیاست لذا توصیه می‌شود زائرانی که با خودروی شخصی در این اردو شرکت می‌کنند حتما چادر مسافرتی همراه خود داشته باشند.

میزبانی پادگان ثامن‌الائمه (ع) از زائران راهیان نور/ سلامتی زائران در اولویت قرار دارد

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) در مورد ایاب و ذهاب زائرانی که با خودرو شخصی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می‌کنند تصریح کرد: زائران می‌توانند علاوه بر استفاده از خوردو شخصی برای حضور در مناطق عملیاتی، خودروی خود را در پادگان ثامن‌الائمه (ع) اهواز مستقر کرده و از ظرفیت اتوبوس‌ها برای اعزام به مناطق عملیاتی استفاده کنند.

وی درباره ویژه‌برنامه لحظه سال تحویل در مناطق عملیاتی گفت: این ویژه‌برنامه بیشتر در یادمان‌های شلمچه، دهلاویه و طلائیه برگزار می‌شود که اجرای آن معمولاً به‌صورت کشوری انجام می‌گیرد و به‌صورت زنده از رسانه‌های جمعی پخش خواهد شد.

مدیر سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا (ع) در پایان با بیان اینکه علاقه‌مندان برای اعزام به راهیان نور می‌توانند به نواحی بسیج مراجعه کنند، ابراز داشت: برابر دستورالعملی که به نواحی بسیج سراسر استان ابلاغ شده این نواحی موظف هستند تاریخ‌هایی را برای اعزام زائران بومی خود اعلام کنند که بر این اساس هشت دوره زمانی برای اعزام پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار