سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های آموزشی رسالت تربیت نیروی انسانی وفادار به انقلاب را بر عهده دارند

فقیه گفت: امروز رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های آموزشی ایجاب می‌کند با هم‌افزایی بیشتر به سمت هدف تربیت نیروی انسانی وفادار به انقلاب اسلامی پیش بروند.
کد خبر: ۵۱۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 08March 2022

بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های آموزشی رسالت تربیت نیروی انسانی وفادار به انقلاب را بر عهده دارندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضران به تشریح فرایند برگزاری این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره بر اساس رهنمود‌های امام خمینی (ره) در زمینه آموزش و تربیت فرزندان شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است و امروز رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های آموزشی ایجاب می‌کند با هم‌افزایی بیشتر به سمت هدف تربیت نیروی انسانی وفادار به انقلاب اسلامی پیش بروند.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح تبیینی ولایت در بنیاد گفت: این طرح با حمایت قاضی‌زاده برای یک هزار نفر از دانشجویان در دهه فجر آغاز شده است که جزو مواردی است که در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود.

فقیه افزود: حضور قاضی‌زاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران که سابقه طولانی در حوزه قانون‌گذاری دارند فرصت مغتنمی در جهت رفع و اصلاح مشکلات در حوزه قوانین ایثارگری است.

وی در انتها گفت: جشنواره جایزه ملی ایثار با همکاری ۵ دستگاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه از سال ۹۵ برگزار می‌شود و خروجی طرح شاهد در هر دستگاه به جامعه معرفی می‌شود تا دستاورد‌های طرح شاهد و موفقیت‌های این عزیزان به جامعه معرفی شود و تحرکی را در این عرصه ایجاد کند.

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از طریق تماس ویدئویی به ارائه گزارشی در خصوص ایثارگری‌های انجام شده استان اصفهان پرداخت و گفت: این استان پیشتاز ایثارگری در کشور است که تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید و ۱۰ درصد جانباز‌ها نشانه این موضوع است.

وی افزود: اصفهان با داشتن ۷۰۰ فرمانده و سردار شهید در کشور جایگاه نخست فرماندهی دفاع مقدس را نیز در اختیار دارد. ۲۵۷ جانباز قطع نخاع در استان اصفهان حضور دارند که بالاترین آمار قطع نخاعی‌های کشور است و در سال‌های اخیر نیز در دفاع از حرم شاهد حضور پرشور اصفهانی‌ها بوده‌ایم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: انتظار می‌رود این استان در عرصه‌های پس از دفاع مقدس و حوزه‌های علم و آموزش افتخارآفرین باشد.

در ادامه برگزیدگان ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در استان اصفهان لوح تقدیر خود را از استاندار اصفهان دریافت کردند.

برگزیدگان ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در استان کرمانشاه نیز پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که از طریق ویدئوکنفرانس صورت گرفت، لوح تقدیر خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها