معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بستری برای ترویج فرهنگ عاشورایی است

«علیخانی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، بستری برای ترویج فرهنگ عاشورایی و جهاد و ایثار و صلابت است.
کد خبر: ۵۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 08March 2022

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران، بستری برای ترویج فرهنگ عاشورایی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «رضا علیخانی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران ظهر امروز در نشست با سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس مخزن عشق به ولایت و گنجینه اسرار حکمت و هویت ملت ایران است، اظهار داشت: دفاع مقدس کانون ایثار و شهادت و پیروی از مکتب امام حسین (ع) است که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز اسلام دارد بهمرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران برکت و مرهون خون شهدای کربلاست، افزود: خون امام حسین (ع) در راه جنگ شناختی ریخته شد و دفاع مقدس نماد مقاومت و استقامت ملت ایران در برابر استکبار جهانی است و کسانی که در راه خدا قدم برمی‌دارند و جهاد می‌کنند خدا کمک‌شان می‌کند.

علیخانی، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را نماد دلاوری و ایثار و قهرمانی جوانان این استان دانست که در تربیت مردان و زنان غیور و در هشت سال دفاع مقدس خوب درخشیدند.

این مسئول تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نماد شهداست و ادامه دادن راه شهدا، گرامی داشتن یاد شهدا و تکریم بازماندگان شهدا از وظایف است.

علیخانی با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نقش موثری در زمینه دفاع مقدس دارد، بیان داشت: دفاع مقدس یک مکتب برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است که باید ترویج و نشر و گسترش داده شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران محلی برای نمایش دادن واقعی رشادت‌های شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است و مانع از تحریف فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت خواهد شد.

علیخانی ادامه داد: این مرکز، بستری برای ترویج فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس و جهاد و ایثار و صلابت است و با توجه به مأموریت بسیار بالای این اداره کل، باید دارای راهبرد و تصویر مطلوب باشد و در این صورت شاهد نتایج و دستاورد‌های مهم در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و... خواهیم بود و تأثیرات مهمی در جوانان در مقابل هجمه‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ شناختی است، اظهار داشت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب حسینی راه مقابله با این هجمه‌هاست و این اداره‌کل نقش موثری دارد.

معاون استاندار مازندران گفت: ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نیازمند زیرسازی و امکانات عمرانی و لجستیکی است و استانداری مازندران جانانه و تمام قد به عشق شهدا و ایثارگران و جانبازان و رهبر معظم انقلاب پای کار و آماده خدمتگزاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار