جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

تئاتر دفاع مقدس عمق راهبردی قدرت نرم کشور را افزایش می‌دهد

امیر سهرابی با تاکید براینکه وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید قدرت نرم برای کشور است، گفت: تئاتر و فعالیت‌های هنری در حوزه دفاع مقدس، عمق راهبردی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۵۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ - 08March 2022

تئاتر دفاع مقدس عمق راهبردی قدرت نرم کشور را افزایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «تئاتر سنگر» عصر امروز با حضور امیرسرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «محمدباقر ابراهیمی» معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرهنگ «محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، «حسین مسافر آستانه» دبیر جشنواره تئاتر فجر و جمعی از فرماندهان و اهالی فرهنگ و هنر در سالن رودکی برگزار شد.

در ابتدا، امیرسرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان‌ اینکه رزمندگان و شهدای ما در دوران دفاع مقدس با قدرت سخت، دشمن را از کشور بیرون راندند و متجاوز را در جای خود نشاندند تا هیچ دشمن متجاوزی جرات فکر تجاوز به این آب و خاک را نداشته باشد، اظهار داشت: قدرت سخت مقاومت و محور مقاومت تکفیری‌ها را به شکست کشاند و طرفداران و حامیان آن‌ها که صهیونیست‌ها بودند را در جای خودشان نشاند و قدرت مقاومت را در منطقه ایجاد کرد. این مسئله موجب ایجاد قدرت و گفتمان مقاومت در منطقه شد تا ما بتوانیم در مقابل اسکتبار و صهیونیسم با قدرت نرم مقاومت و قدرت نرم دفاع مقدس بیمه شویم. 

وی رویکرد فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را فرهنگی دانست و تاکید کرد: کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگی و تولید قدرت نرم است. قدرت نرم ماندگار از دفاع مقدس؛ تولید این قدرت نرم از بستر گفتمان دفاع مقدس صورت می‌گیرد و گفتمان دفاع مقدس نیز یک گفتمان مردم پایه است. مردم پایه بودن این گفتمان به این دلیل است که امام خمینی (ره) در دفاع مقدس با مردم و با پشتیبانی مردمی دفاع مقدس را فرماندهی و به پیروزی رساندند و مردم را به صورت بسیج وارد این عرصه کردند و از ارتش و سپاه پشتیبانی کردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در جبهه مقاومت نیز بعد از آنکه جنگ مردم پایه شد و مردم مناطق و کشورهای اسلامی وارد دفاع و مقاومت در برابر تکفیری‌ها دشند، جنگ روبه پیروزی رفت و تکفیری‌ها رو به شکست رفتند لذا مردم‌پایه‌گی هنر دفاع مقدس و مقاومت است.

امیر سهرابی تصریح کرد: پشتوانه دموکراسی‌های غربی قدرت‌های نرمی همچون هالیوود و بالیوود است؛ این مراکز تامین کننده قدرت نرم برای قدرت سخت هستند. قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و گفتمان دفاع مقدس که ما به نام فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس از آن نام می‌بریم برای تداوم انقلاب و تداوم بازدارندگی برای مقابله با دشمنان لازم و ضروری است. 

 وی افزود: وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار ایجاد قدرت نرم در جهت ایجاد پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. در این زمینه هنر یکی از ابزارهای تولید قدرت نرم و فرهنگی محسوب می‌شود. تئاتر به عنوان مادر سینما و پایه‌ی اصلی هنر در این زمینه نقش مهمی دارد. نویسندگان نمایشنامه‌های تئاتر، کارگردانان و هنرپیشگان تئاتر دفاع مقدس نیز در این مسیر همگی سربازان و افسران جنگ نرم مقابله با دشمن هستند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به حسین مسافر آستانه، فرهاد قائمیان و محسن سلیمانی فارسانی اشاره کرد و گفت: این عزیزان پیشکسوت در مسیر قدرت نرم، افسران جنگ نرم و قدرت نرم ما در مقابل دشمن هستند. تئاتر این قدرت را دارد که بتواند در برابر دشمن، قدرت نرم برای ایستادگی ایجاد کند.

امیر سهرابی خاطرنشان کرد: هر قدر نمایشنامه‌های ما پربارتر و هنرمندانه‌تر و هنرمندان ما تاثیر زیبای‌تر در صحنه نمایش برجای بگذارند و هر قدر متن نمایشنامه‌های قوی‌تر نوشته شوند، موفق‌تر خواهیم بود. تئاتر هر قدر زیبا‌تر پیام دفاع مقدس را به نمایش بگذارد، مخاطب بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا امکان ایجاد قدرت نرم افزایش پیدا می‌کند. 

وی کار نیروهای مسلح را تولید قدرت دانست و گفت: در بخش فرهنگی که در مجموعه نیروهای مسلح وظیفه آن برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نهاده شده است، وظیفه تولید قدرت نرم برای پشتوانه قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران که در این مسیر از فعالین تئاتر نیروهای مسلح تشکر می‌کنیم و امیدواریم سال‌های آینده تعداد بیشتری تئاتر تولید شود چراکه هرقدر در این مسیر تلاش کنیم، پشتوانه قدرت جمهوری اسلامی ایران و عمق راهبردی قدرت نرم کشور را افزایش داده‌ایم. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار