معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تئاتر ابزار مناسبی در جهاد تببین است/ تلاش دشمن برای تحریف است

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تاکید براینکه تمام تلاش دشمن برای تحریف دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تئاتر ظرفیت مناسی برای جهاد تببین است که بایستی فوری و به صورت جهادی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 08March 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدباقر ابراهیمی» معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «تئاتر سنگر» با اشاره به این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «بی‌شک هنر رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است»، اظهار داشت: بسیار مهم است که بتوانیم مسائل اصلی انقلاب اسلامی را در قالب‌های مختلف هنری ازجمله تئاتر، نمایش، شعر و هنرهای هفت‌گانه بیان کنیم.

وی به برگزاری جشنواره تئاتر ملی سنگر اشاره کرد و گفت: وقتی در تئاتر می‌خواهیم به ارزش‌های دفاع مقدس بپردازیم بایستی به پدران، مادران، همسران، فرزندان و جانبازان بپردازیم؛ وقتی صحنه شهادت محسن حججی را تماشا می‌کنیم، احساس غرور می‌کنیم که ایشان چنین با اقتدار با دشمن روبرو می‌شود. 

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به حساسیت‌ تولیدات هنری با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و تاکید کرد: در سینما و فیلم باید به لحاظ فنی و جلوه‌های بصری فعالیت‌های زیادی داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگذار باشیم اما صحنه روبرو شدن یک مادر شهید با فرزند شهید خود تاثیر عمیقی به همراه دارد. انتقال این مسئله مهم است که انتخاب زبان تئاتر برای این مفاهیم تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تئاتر را یک ابزار مهم برای انتقال مفاهیم انسانی دفاع مقدس دانست و ادامه داد: برگزاری جشنواره تئاتر در جمع نیروهای مسلح برکات زیادی برای خانواده‌ها و فرزندان و دانشگاهیان و سربازان این نیروهای به همراه خواهد داشت. متاسفانه اگر تلاش نکنیم ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌‎شود لذا باید در راستای احیای آن تلاش کنیم. 

وی درخصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب به مسئله جهاد تببین اشاره فرموده‌اند؛ این مسئله فریضه‌ای فوری و جهادی است که حتما باید در دستور کار قرار گیرد. دشمن با داشته‌های ما بازی می‌کند و همه دستاوردهای ما را نادیده می‌گیرد و خدشه و شبهه وارد می‌کند که باید مورد تببین قرار گیرد که در این مسیر تئاتر می‌تواند در جهاد تببین اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار