مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا:

اولین یادواره شهدای عشایری استان مازندران برگزار می‌شود

«اکبری» گفت: اولین یادواره شهدای عشایری استان مازندران پنجشنبه ۱۹ اسفند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶ - 08March 2022

اولین یادواره شهدای عشایری استان مازندران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «روح الله اکبری» مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بسیج عشایری سپاه کربلای مازندران در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۹ با هدف تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب حداکثری آحاد مردم و تربیت جوانان انقلابی و کمک به رفع محرومیت‌ها و آسیب‌ها در جامعه عشایری تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ حوزه مقاومت و ۵۴ پایگاه مقاومت در ساری، بابل و نوشهر تحت پوشش سازمان بسیج عشایری قرار دارند.

اکبری با بیان اینکه ۱.۵ تا ۲ درصد جمعیت کشور را جمعیت عشایر تشکیل می‌دهند و در عرصه تولیدات حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تولیدات لبنی و پروتئینی و گوشت کشور را تأمین می‌کنند، ادامه داد: عشایر علی‌رغم تمام مشکلات پیش‌رو مشغول فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه به واسطه حضور عشایر در مناطق صعب العبور و بالادست برخی شهرستان‌ها توجه چندانی به آن‌ها نمی‌شود و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند، بیان داشت: عشایر با مشکلات زیادی در عرصه‌های نهاده‌های دامی، راه و آبرسانی مواجه هستند.

این مسئول اضافه کرد: این در حالیست که عشایر در سند چشم انداز بیست ساله جامعه عشایری که افق ۱۴۰۴ تدوین شده باید جامعه عشایر در پایان چشم انداز از سهم عادلانه‌ای از امکانات، خدمات عمومی زیربنایی و فرصت‌های برابر جوامع روستایی در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی امنیتی و فرهنگی و... برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق سند این چشم انداز باید مدیران و مسئولین استانی نگاه ویژه‌ای را به جامعه عشایری داشته باشند و عموما توجهات مسئولین به نقاط شهری بیشتر است و کمتر به نقاط کم‌برخوردار و محروم توجه می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه اولویت اصلی مسئولین باید توجه به محرومیت‌زدایی جامعه و بویژه جامعه عشایری باشد و این پسندیده نیست که با گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز مردم از کمترین امکانات برخوردار باشند، تصریح کرد: لازم است در تخصیص اعتبارات و امکانات نگاه ویژه‌ای و نهایت توجه را به این موضوع داشته باشیم.

اکبری با بیان اینکه گام‌هایی در فراکسیون عشایری مجلس برداشته شد و همه باید در این راستا حرکت کنند تا موثر واقع بشود و نگاه جزیره‌ای و بخشی محوری جوابگو نیست، اضافه کرد: بسیج عشایری از بدو تشکیل در راستای کمک به عشایر برخی از خدمات و فعالیت‌ها را مدیریت و اجرا و در این عرصه کمک کرد.

وی اضافه کرد: کمک به پروژه‌های آبرسانی، تأمین امنیت در کوچ عشایر، کمک در ساخت مسکن محرومین عشایری، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله آنهاست.

اکبری گفت: برگزاری اولین یادواره شهدای عشایری استان مازندران در پنجشنبه ۱۹ اسفند اولین برنامه فرهنکی است و این برنامه در راستای برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید عشایری کشور در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها