رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خبر داد؛

آمادگی کامل دانشگاه آزاد همدان در انجام پژوهش‌های مرتبط با علوم و معارف دفاع مقدس

«یداللهی اصلان» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی این را دارد که در بحث ارائه موضوعات با عنوان علوم و معارف دفاع مقدس در قالب پایان‌نامه، کتاب و مقاله همکاری کند و حمایت خودش را در حوزه پژوهشی علوم معارف و دفاع مقدس از بودجه دانشگاه اعلام می‌کند‌.
کد خبر: ۵۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ - 09March 2022

آمادگی کامل دانشگاه آزاد همدان در انجام پژوهش‌های مرتبط با علوم و معارف دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «ابوالفضل یداللهی اصلان» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان امروز در کارگروه علمی و پژوهشی دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: دانشگاه آزاد همدان قبلاً تفاهم‌نامه‌ای را در حوزه تربیت مدرس برای درس دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار همدان منعقد کرده است و به دنبال این تفاهم‌نامه اتفاقاتی خوبی افتاده است، اما در حوزه پژوهش هنوز وارد مسائل پژوهشی محور نشده‌ایم تا پژوهش‌های دانشگاهی را با موضوعات دفاع مقدس برای جامعه علمی و توده مردمی اثربخش  کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند تحول ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر اسناد بالادستی گفت: در این سند ۵ چرخش محوری در بحث کارآمدی دانشگاه نسل سوم و چهارم مطرح شده است که یکی از این محورهای چرخشی، چرخش از مقاله محوری صفر به مقالات پژوهشی و حل مسئله است.

یداللهی اظهار داشت: امروز از طریق راهیان نور و درس‌های دفاع مقدس در تلاش هستیم که شکاف نسلی را جبران کنیم و باید بر روی بازخوانی خاطرات دوران دفاع مقدس کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی این را دارد که در بحث ارائه موضوعات با عنوان علوم و معارف دفاع مقدس در قالب پایان‌نامه، کتاب و مقاله همکاری کند و حمایت خودش را در حوزه پژوهشی علوم معارف و دفاع مقدس از بودجه دانشگاه اعلام می‌کند‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ادامه داد: در این راه نیازمند  حمایت‌های اداره کل  حفظ آثار و نشر دفاع مقدس همدان هستیم که موضوعاتی  را به صورت لیست به ما اعلام کنند که به مراکز ابلاغ کنیم و براساس آن موضوعات مطروحه، از دانشجویان و استادان موضوع برای طرح پژوهشی بگیریم.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ نیروی انسانی در حوزه دفاع مقدس زیرساخت‌های مناسبی داریم،  گفت: حوزه شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد از یک وضعیت مطلوبی برخوردار شد و یک بخش فاخری را در اختیار ستاد شاهد و ایثارگر قرار داده‌ایم و به دنبال تکمیل آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها