قائم مقام صداوسیما:

جهاد در عرصه رسانه، پیام انقلاب اسلامی را به دنیا صادر می‌کند

حجت‌الاسلام «موسوی‌مقدم» گفت: امروز جهاد در عرصه رسانه است که باید انجام گیرد تا پیام انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و ایثارگران کمرنگ نشود بلکه با فریادی رسا به دنیا مخابره شود تا تأثیر خود را داشته باشد.
کد خبر: ۵۱۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰ - 09March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سیدرمضان موسوی‌مقدم» قائم مقام صداوسیما در دومین همایش تقدیر از خبرنگاران شاهد و ایثارگر خراسان رضوی یادبود ۱۱ شهید رسانه استان که با حضور جمعی از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم نسبت به جایگاه رسانه و کسانی که در کسوت‌های مختلف رسانه‌ای انجام وظیفه کردند شناخت پیدا کنیم باید اصل اهداف انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عین مظلومیت به پیروزی رسید و در عین مظلومیت دوام و قوام پیدا کرد.

قائم مقام صداوسیما گفت: در دوره کنونی انتقال پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط کشور توسط رسانه‌ها انجام می‌گیرد. به همان اندازه که انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی مظلوم بود اصحاب رسانه نیز مظلوم بودند و در اوج مظلومیت به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردند.

موسوی مقدم تصریح کرد: توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان مشکلات داخلی فراوانی را برای جمهوری اسلامی بوجود آورد اما با مقاومت و ایستادگی ملت ایران انقلاب اسلامی گسترش یافت و حرکت توفنده نهضتی که امام خمینی (ره) پایه‌گذار آن بودند شتاب گرفت. امروز جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به‌عنوان یکی از قدرت‌های اثرگذار دنیا در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به حاکمیت اندیشه خدامحوری بر جهان اشاره کرد و بیان داشت: امروز تقابل حق و باطل جریان دارد. انقلاب اسلامی نماینده تفکر خدامحوری و آمریکا نماینده تفکر لیبرالیسم غربی است.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه تنها سدی که در مقابل استکبار ایستاده انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: گفتمان‌ انقلاب اسلامی پیام‌های مستتری را در خود دارد که باید منتشر شود تا آرمان‌ها و راهبردهای انقلاب به آیندگان منتقل شود.

قائم مقام صداوسیما تأکید کرد: بیشترین ضربه رسانه‌ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط استکبار با هدف جلوگیری از گسترش اندیشه‌های انقلاب به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ شبکه فارسی‌زبان علیه انقلاب اسلامی فعالیت دارند، ابراز داشت: طی سه دهه اخیر رویکرد غرب جایگزینی جنگ رسانه‌ای به‌جای جنگ نظامی بوده است. مقابله با این جنگ بسیار سخت است چون باید بر ذهن‌ها، افکار و اندیشه‌ها اثر گذاشت.

این مسئول گفت: کارکرد فرماندهان رسانه‌ای قابل قیاس با فرماندهان جنگ نظامی نیست، هر چند که در جنگ رسانه‌ای نیز باید نگاه امنیتی و نظامی را لحاظ کرد.

موسوی‌مقدم ادامه داد: اگر دفاع مقدس را مرور کنید متوجه خواهید شد توسعه رسانه‌های غربی با هدف مقابله با نظام اسلامی انجام گرفت. در این شرایط، ایثارگری و مجاهدت خبرنگاران شهید بود که کمبودها را جبران کرد و باعث صدور پیام انقلاب اسلامی به دنیا شد.

قائم مقام صداوسیما افزود: اگر جایگاه شهدای خبرنگار را بررسی کنید پی به ارزش کار آن‌ها خواهیم برد.

وی بیان داشت: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس در ۲ عرصه جهاد می‌کردند. اولین عرصه این بود که پابه‌پای رزمندگان قدم در میدان نبرد می‌گذاشتند و نسبت به تهیه خبر اقدام می‌کردند.

این مسئول ادامه داد: عرصه دیگر جهاد خبرنگاران این بود که با ابتکار و خلاقیت‌ علی‌رغم سیاه‌نمایی شبکه‌هایی معاند پیام شهدا و رزمندگان را به دنیا مخابره می‌کردند.

موسوی مقدم تأکید کرد: اگر مجاهدت خبرنگاران جنگ را که جمعی از آنها به شهادت رسیدند در مقابله با انبوه شبکه‌های بین‌المللی در قالب‌های مختلف هنری به جامعه ارائه کنیم بازهم حق مطلب ادا نشده است.

قائم مقام صداوسیما گفت: امروز جهاد در عرصه رسانه است که باید انجام گیرد تا پیام انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و ایثارگران کمرنگ نشود بلکه با فریادی رسا به دنیا مخابره شود تا تأثیر خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار