روحانی در دیدار خانواده‌های شهدای دیپلمات در مزار شریف:

شهادت دیپلمات‌ها در مزار شریف بسیار مظلومانه و غریبانه بود/ صهیونیست‌ها و برخی کشورهای غربی، تروریست‌ها را حمایت می‌کنند

رییس جمهوری شهادت مظلومانه و غریبانه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران را در مزار شریف افغانستان از روزهای تلخ تاریخ کشورمان دانست و اظهار داشت: حادثه مزار شریف سند دیگری بود بر اینکه مردم و مسئولین کشورمان قربانی تروریسم بوده‌اند.
کد خبر: ۵۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ - 12August 2015

شهادت دیپلمات‌ها در مزار شریف بسیار مظلومانه و غریبانه بود/ صهیونیست‌ها و برخی کشورهای غربی، تروریست‌ها را حمایت می‌کنند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دیدار خانوادههای شهدای دیپلمات کشورمان در مزار شریف که در منزل شهید ناصر ریگی برگزار شد با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهیدان و با گرامیداشت یاد شهدای آنان گفت: روز شهیدان دیپلمات کشورمان در مزارشریف یکی از روزهای تأثر انگیز است و البته واقعه شهادت آنان نشان میدهد که دشمنان و تروریستها تا چه حد به فرزندان این مرز و بوم حساس هستند.
 
رییس جمهوری افزود: مردم و بزرگان کشورمان از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی از شهید قرنی تا شهید مطهری به دست تروریستها به شهادت رسیدند و هنوز هم تروریستها علیه ملت ایران فعالیت میکنند و ما نیز متقابلاً همواره در مقابله با تروریسم و تروریستها هستیم.
 
روحانی با بیان اینکه معمولاً مراکز دیپلماتیک و سفارتخانهها، محلی امن محسوب میشود، به حادثه شهادت دیپلماتهای کشورمان در مزارشریف اشاره کرد و گفت: تصور نمیشد که تروریستها مکانی را که محل استقرار دیپلماتهای کشورمان است، اشغال و آنان را به مظلومانهترین شکل به شهادت برسانند.
 
رییس جمهوری اضافه کرد: در ابتدای وقوع این حادثه کسی باور نمیکرد که گروههای تروریستی بتوانند به این اقدام دست بزنند چرا که در آن زمان گروه طالبان تازه شکل گرفته بود و مزار شریف که در شمال افغانستان قرار دارد از مناطقی بود که در اختیار مجاهدین موسوم به ائتلاف شمال قرار داشت و کسی فکر نمیکرد که طالبان بتواند به این منطقه راه یابد. البته متاسفانه دستگاه اطلاعاتی برخی از کشورها هم در این حادثه بیدخالت نبودند.
 
روحانی شهادت دیپلماتهای کشورمان در مزار شریف را بسیار مظلومانه و غریبانه توصیف کرد و اظهار داشت: شما خانواده معظم شهدا روزهای سختی را گذراندید؛ روزهایی که سرنوشت آنها نامشخص بود و اطلاع نداشتید که بر آنان چه میگذرد و فکر هم نمیشد که چنین جنایت وحشیانهای نسبت به دیپلماتها و مسئولین کشورمان که برای خدمت در آنجا حضور داشتند، انجام شود.
 
رییس جمهوری با طلب صبر و شکیبایی برای خانوادههای شهیدان گفت: بیتردید شهدا از اجر و نعمتهای بیپایان خداوندی برخوردار خواهند بود.
 
روحانی اضافه کرد: اقدام تروریستی در مزار شریف، سند دیگری برای ایستادگی و مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم و تروریستها است.
 
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: زمانی که تروریستها در جمهوری اسلامی ایران، عزیزان ما را به شهادت میرساندند شاید کسی در دنیا تصور نمیکرد که زمانی این موضوع آنان را نیز درگیر کند و امروز متاسفانه در بسیاری از کشورها وحشیگری تروریستها به حد اعلا رسیده است؛ تروریستهایی که در پشت صحنه و در باطن توسط صهیونیستها و برخی کشورهای غربی حمایت و پشتیبانی میشوند.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه دیپلماتهای کشورمان همواره و در مقاطع مختلف بار سنگینی را برای تأمین منافع ملی کشورمان بر دوش داشتهاند، اظهار داشت: غیر از مزار شریف در کشورهای دیگر هم دیپلماتهای ما به شهادت رسیده و سفارتخانههای کشورمان مورد تعرض قرار گرفتهاند و این همه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران، نظامی ضدتروریسم است و برخلاف آنچه برخی از کشورهای تجاوزگر ادعا میکنند که ایران حامی تروریسم است، ایران از روز اول قربانی تروریسم بوده است.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) با صبر و حوصله همه را در آغوش مهربانی و رحمت خود پذیرا بودند و برخی از کسانی که خدمت امام میرسیدند حتی اعتقادی به خدا نداشتند اما امام صادق (ع) سخن آنها را میشنید و با استدلال به آنها پاسخ میداد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: زندگی امام صادق (ع) نشان میدهد که دین ما دین علم و تحقیق بوده و با سعه صدر با افکار و نظرات مختلف برخورد میکند.

در این دیدار خانواده شهیدان ناصر ریگی، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری، کریم حیدریان، محمد علی قیاسی، رشید فلاح، نورالله نوروزی و حیدرعلی باقری با اظهار خرسندی و خوشحالی از دیدار رییس جمهور، خاطراتی از ایام شهادت شهدای دیپلمات کشورمان بیان کردند.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی دکتر روحانی به خانواده این شهیدان تقدیم شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار