فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

دفاع مقدس بر گرفته از عاشورا و پیروزی اراده بود

سردار «حسینی» با بیان اینکه دفاع مقدس پیروزی اراده بر تجهیزات بود که برگرفته از عاشورا است، گفت: در عاشورا اراده بر شمشیر پیروز شد اما امروز با توپ و تانک و دیگر تجهیزات جنگی روبرو هستیم.
کد خبر: ۵۱۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 11March 2022

دفاع مقدس پیروزی اراده بر تجهیزات بودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان روز جمعه در آیین بدرقه کاروان راهیان نور در سنندج اظهار داشت: دشمنان اگر به این باور برسند که می‌توانند بر کشور ما غلبه کنند یک روز هم در مقابله با ما تامل نمی‌کنند.

وی یادآور شد: امروز قریب به اتفاق سلاح‌های دفاعی ما ساخت داخل است که نشات گرفته از آن اعتقاد و خودباوری است که امام(ره) به ما یاد داد.

سردار حسینی با بیان اینکه دفاع مقدس پیروزی اراده بر تجهیزات بود که برگرفته از عاشورا است افزود: در عاشورا اراده بر شمشیر پیروز شد اما امروز با توپ و تانک و دیگر تجهیزات جنگی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروان ها از نقاط مختلف کشور با هدف آشنایی با ارزش‌ها و اعتقادات جوانانی است که تصمیم گرفتند از کشور دفاع کنند گفت: آن جوانان با بهره‌گیری از نیروی اراده در حالیکه امکانات بسیار محدودی داشتند بر تجهیزات و دشمنی پیروز شدند که از سوی کشورهای دیگر حمایت می‌شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس تاکید کرد: باور و ایمان رزمندگان توانست به فرهنگی تبدیل شود که امروز نهادینه و جریان ساز شده و در باورهای اعتقادی کشور ما و همه آزادیخواهان جهان بویژه مردم مسلمان ریشه دوانده است.

وی ادامه داد: هدف کاروان‌های راهیان نور آشنایی با بخش‌هایی از رشادت‌های رزمندگان در آن زمان است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس و ایثار رزمندگان، به یک قدرت تبدیل شده و امروز یک کشور مستقل و قوی هستیم اظهار داشت: این فرهنگ در کشور ما جاری و ساری شده اما لازم است نسل به نسل گسترش و انتقال پیدا کند و در کشور نهادینه شود.

رسالت دانشگاه تربیت و تقویت ارزش‌ها و باورها است

«رحمت صادقی» رییس دانشگاه کردستان هم در این آیین اظهار داشت: با فعالیت کاروان‌های راهیان نور دوباره آن شور و اشتیاقی که در روزهای پایانی سال در دانشگاه‌ها حاکم می‌شد به دانشگاه‌ها بازگشته است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، ایثار، برادری و دوستی های واقعی وجود داشت که هنوز ناشناخته است و جا دارد بیشتر تبیین شود برای اینکه درس های زیادی برای قشر جوان و نسلهای آینده ما دارد.

وی با اشاره به تهاجم رسانه‌ها و فضای مجازی یادآور شد: رسالت دانشگاه در چنین شرایطی تربیت و تقویت ارزش ها و باورها است و باید در کنار بحث آکادمیک، پرورش انسان ها هم وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به جنگ‌های امروز کشورها که برای دفاع از خود دست به دامن کشورهای دیگر می‌شوند در

می‌یابیم در دفاع مقدس موج داوطلبان آنقدر زیاد بود که ساماندهی آنها برای حضور در جبهه را سخت کرده بود.

اعزام ۱۲۰ دانشجوی کردستانی به اردوی راهیان نور

«علی احمدی» فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی کردستان هم در این آیین گفت: ۱۲۰ دانشجو در این دوره از راهیان‌نور از چهار نقطه یادمانی مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌شود.

وی افزود: این چهار نقطه شامل یادمان شهدای هویزه، یادمان قلاجه، یادمان اروندکنار و یادمان شلمچه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها