رئیس جمهور خبر داد؛

تخصیص اعتبار ویژه دولت به حوزه کشاورزی مازندران

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: برای فعال شدن بخش کشاورزی مازندران بیشترین اعتبار سفر دولت به این حوزه اختصاص داده خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 11March 2022

تخصیص اعتبار ویژه دولت به حوزه کشاورزی مازندران/// لطفا خبر را دوباره تنظیم کنید عکس نمایه سایز نیست و دفاع‌پرس هایپر نشده/// من تو جلسه ام و با گوشی فرستادم. ممنون میشم سایز عکس واصلاح کنید و هایپر// بعد از جلسه اصلاح کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور عصر امروز در نشست با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه شخصا ارادت خاصی به مردم شریف استان مازندران و خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جانباز استان دارم، اظهار داشت: شرایط کرونایی اجازه برگزاری دیدار‌های مردمی را نداد و از مردمان این خطه از شمال کشور عذرخواهم.

رئیس جمهور به پیشینه دینی، فرهنگی، علمی، هنری و ... مردم استان اشاره و بیان کرد: این سرزمین عالم پرور است و آیت الله «محمدکوهستانی»، آیت الله ایازی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و ... از چهره‌های نامی استان هستند و فخر جهان اسلام به شمار می‌روند.

وی به سابقه مردمان این دیار در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، مقابله با منافقین در جنگل و ... اشاره کرد و گفت: قدردان ایثار رزمندگان این استان در دفاع از حرم آل الله هستیم. 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برای بررسی مسائل و رفع مشکلات استان باید راهکار‌هایی منطقی ارائه شود، افزود: اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد صنعت و ... مهم است.‌

وی با بیان اینکه برگزاری نشست نخبگانی با حضور نخبگان اقشار مختلف باید مورد توجه مسئولین باشد، گفت: این نشست‌ها از صاحب نظران در حوزه‌های مختلف برگزار شود چراکه از جلوه‌های حضور مردم در کنار دولت است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه نظارت مدارس شاهد مهم و ضروری است، افزود: تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان سرمایه‌های نظام مهم است و باید مورد توجه همگان باشد.

وی گفت: مسائل زن و خانواده از دغدغه‌های رهبری است و تلاش داریم در شورای عالی انقلاب فرهنگی سازوکار‌هایی برای رفع دغدغه رهبری تدبیر شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه موضوع زن و خانواده مورد تاکید دولت است، افزود: رسیدگی به انتظارات حوزه زن و خانواده با همکاری شورای فرهنگ عمومی نیز مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه استفاده از نخبگان جوان و کارآمد برای دولت مهم است، گفت: استاندار مازندران باید از افراد کارآمدی که احزاب مختلف برای ارائه خدمت در بخش‌های مختلف معرفی شده اند، استفاده نماید.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه در بیشتر روستا‌ها امکانات رفاهی و بهداشتی و خدماتی وجود دارد، اما روستایی تن به حاشیه نشینی در شهر‌ها می‌دهد، افزود: اقتصاد روستا در مازندران فعال است و روستایی به شهر کمتر مهاجرت می‌کند، اما برای جلوگیری از اندک مهاجرت روستائیان باید خدمات و تسهیلات برای رونق کشاورزی و دامپروری به این قشر اثرگذار ارائه شود.

وی با بیان اینکه برای فعال شدن بخش کشاورزی بیشترین اعتبار سفر دولت به این حوزه اختصاص داده خواهد شد، گفت: مسئله کشاورزی در استان مازندران محور است و تمامی دستگاه‌های اداری کشور و استان باید برای رونق بیش از پیش این بخش تلاش کنند.

حجت الاسلام رئیسی ضمن تحسین عملکرد پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک در جویبار افزود: باید صنایع تبدیلی در استان مورد توجه باشد و انتظار می‌رود مسئولین با سرمایه گذاران و فعالان حوزه اشتغال و کارآفرینی همراهی کنند.

وی به تعرض جنگل در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های درحال احداث در استان مازندران باید به زودی تعیین تکلیف شوند. حتما باید با دستگاهی که مجوز صادر کرد برخورد جدی شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه تخریب محیط زیست نادرست است، افزود: باید کنشگری شود که این ساختمان‌ها چرا غیرقانونی احداث می‌شوند. نفوذ برای سوء‌استفاده از جایگاه نیست نفوذ باید برای خدمت به مردم بکار بسته شود.

وی بر لزوم احیای میانکاله تاکید کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها برای احیای این شبه جزیره باید متناسب با حفظ محیط زیست اجرایی شود.

 حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه فرهنگ در عمق زندگی و سلوک مردم این دیار است، افزود: نباید حضور گردشگر برای مردم این خطه عذاب آور و مشکل زا شود.

وی به آزادسازی سواحل دریای خزر اشاره و بیان کرد: سواحل استان باید مفرح، نشاط آور، امید بخش باشد نباید اجازه دهیم آزاد سازی سواحل موجب افزایش غریق و ... شود.

رئیس جمهور به برخورداری استان مازندران از سرمایه انسانی کارآمد اشاره کرد و گفت: استفاده از سرمایه انسانی استان در کشور و استان باید مورد توجه مسئولین باشد.

وی با بیان اینکه کار‌های عقب مانده در کشور زیاد داریم، گفت: به زودی گزارش عملکرد دولت سیزدهم به سمع و نظر مردم ایران اسلامی خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها