انتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+ تصاویر

بخشی از سامانه موشک انداز زمین به هوای «هاگ» به همت گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم منتقل شد.
کد خبر: ۵۱۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 11March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، بخشی از سامانه موشک انداز زمین به هوای «هاگ» به همت گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم منتقل و در محوطه موزه مستقر شد.

سامانه موشکی هاگ دارای سه لانچر، دو رادار و یک مرکز کنترل است که یک لانچر به همراه سه تیر موشک به عنوان نماد حماسه آفرینی‌های پدافند در دوران دفاع مقدس، به موزه قم منتقل شده است.

تجهیزات فوق نمونه‌ای از لانچر‌هایی است که به عنوان نمونه در عملیات والفجر ۸ سرنگونی حدود ۷۰ هواپیمای جنگنده دشمن بعثی را موجب شد و بیشترین ضربه را به نیروی هوایی دشمن وارد کرد.

انتقال ادوات فوق در راستای اعلام همکاری یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان قم با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان در زمینه معرفی حماسه دلیرمردان ارتش صورت گرفته است.

تاکنون تجهیزات و ادوات متنوعی از یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح در محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم مستقر شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

انتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+تصاویرانتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+تصاویرانتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+تصاویرانتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+تصاویر

انتهای پیام/انتقال بخشی از سامانه موشکی «زمین به هوا» به موزه دفاع مقدس قم+تصاویر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار