کارگردان تئاتر حوزه دفاع مقدس:

ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را می‌توان از زبان تئاتر بیان کرد

«روزبهانی» گفت: هنر تئاتر زبان گویایی دارد که بر روی مخاطب اثر می‌گذارد و احساس من این است که‌ در حوزه دفاع مقدس حرف‌هایی هست که هنوز گفته نشده و می‌شود این ناگفته‌ها را از زبان تئاتر بیان کرد.
کد خبر: ۵۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ - 12March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به مناسبت روز شهید تئاتر خیابانی «داوطلب» در سطح شهر همدان برگزار شد.  به همین منظور مصاحبه‌ای با کارگردان این اثر صورت گرفت

«مهدی روزبهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در همدان اظهار داشت: این نمایش به نویسندگی «آرزو بهرامی» و بازیگری «فروزان حسینی»، «سوسن بشیر ذرتی» و «مهدی روزبهانی» با موضوع سردار سلیمانیتیه شده است و هنرمندان به صورت غیرمستقیم و با یک فضای جذاب برای مخاطب به اجرای تئاتر می‌پردازند و قسمتی از نمایش به این شکل است که دو خانم و یک آقا از اعضای داعش هستند، ولی تماشاچی‌ها نمی‌داند در بین آنان به دنبال داوطلب برای داعش هستند.

وی ادامه داد: در حین اجرای این تئاتر به  صورت بازی در بازی تعدادی از اتفاقاتی که در کشورهای منطقه داعش رقم زده و شرح زندگی افرادی که در این اتفاقات شهید شده‌اند به نمایش درآمده است. یک قصه داستان سرداری است که در سوریه به اسارت داعش درآمده است، قصه دوم مادر شهیدی است که فرزندش را برای دفاع از حرم می‌فرستد و آنجا به شهادت می‌رسد‌ و دیگری خواهری است که داعش ماشین حامل برادرش و همرزمانش را در سوریه را با ماشین سردار سلیمانی اشتباه می‌گیرد و آن را منهدم می‌کند و همان‌جا سردار سلیمانی بالای سر پیکرها می‌رسد و خودش کارهای انتقال پیکر و دفن آن شهدا را انجام می‌دهد و همه این داستان‌ها واقعی و مستند است.

ناگفته‌های دوران دفاع مقدس را می‌توان از زبان تئاتر بیان کرد/ سلام. با توجه به اینکه تئاترشون طی چند روز گذشته اجرا شده ممنون میشم امروز خبرشونو کار کنید.

روزبهانی در خصوص دلیل انتخاب چنین موضوعی برای تئاترش پرداخت و گفت: از  همان سال شهادت سردار سلیمانی و حضور پرشور مردم در تشییع پیکر این شهید بزرگوار، تصمیم گرفتم که اثری هنری در خصوص سردار سلیمانی تهیه کنم؛ تا بتوانم گوشه‌ای از عظمت سردار را به تصویر بکشم.

وی بیان داشت: تئاتر «داوطلب» به عنوان اثر منتخب در جشنواره کشوری سردار سلیمانی، نیز در کنار مزار این شهید بزرگوار اجرا شد و تاکنون بسیار موفق بوده و مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین مدیریت هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان هم در این زمینه بسیار با ما همراه بوده است.

این کارگردان تئاتر حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: چون اکثر کارهایم در حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است، در اکثر آنان سعی کردم که کاری معمولی نباشد و از دیدی نگاه کردم که دیگران نگاه نکردند.

وی عنوان کرد: هنر تئاتر زبان گویایی دارد و زبانی است که بر روی مخاطب اثر می‌گذارد و احساس من این است که‌ در حوزه دفاع مقدس حرف‌هایی هست که هنوز گفته نشده و می‌شود این ناگفته‌ها را از زبان تئاتر بیان کرد.

روزبهانی خاطرنشان کرد: من چون در این فضا قدم می‌زنم و احساس می‌کنم وظیفه‌ام است که بخش‌هایی که مردم کمتر در موردش آشنا هستند و کمتر راجع به آن‌ها گفته شده از زبان تئاتر و روایت نمایشی به سمع و نظر مردم رساند و تأثیرش خیلی بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار