رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

سربازی فرصت خودسازی و تهذیب نفس است/ فرماندهان ما آموزگاران تجربیات طلایی برای نسل جوانند

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه باید دوران سربازی را فرصتی مغتنم شمرد، گفت: سربازی فرصت خودسازی و تهذیب نفس است.
کد خبر: ۵۱۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 14March 2022

سربازی فرصت خودسازی و تهذیب نفس است/ فرماندهان ما آموزگاران تجربیات طلایی برای نسل جوانندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در چهاردهمین جشنواره سربازی جوان که در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، اظهار داشت: سربازی فرصت ارزشمندی است که باید از آن در جهت تجربه اندوزی استفاده کرد و غنیمت شمرد چراکه فرصت‌ها به سرعت از دست می‌روند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه دوران خدمت سربازی دارای برکات فرادانی است، افزود: آنان که دوران مقدس سربازی را طی کرده اند از تجربیات و آورده‌های فراوانی برخوردارند که این تجربیات می‌تواند چراغ راه آینده یک جوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تقویت اراده را یکی از دلایل موفقیت در در زندگی عنوان کرد و گفت: خدمت مقدس سربازی زمینه ساز تقویت اراده جوانان است.

وی افزود: بدون تردید مدیران خوب، پدران باکفایت، همسران شایسته و شهروندان با لیاقت همگی دارای عزم مستحکم و پولادین هستند و غالبا موفقیت‌های افراد جامعه مربوط به افراد با اراده است؛ دوران مقدس سربازی تمرین تقویت اراده برای یک زندگی شرافتمندانه است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خودسازی و تهذیب نفس را از دیگر فواید خدمت سربازی عنوان کرد و افزود: فردی که تهذیب نفس نکرده باشد قطعا نمی‌تواند خود و کشورش را بسازد؛ ساخت کشور سربلند دستاورد انسان‌های خودساخته است و دوران مقدس سربازی یکی از بهترین فرصت‌های تهذیب نفس و خودسازی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجربه اندوزی را از دیگر دستاورد‌های خدمت سربازی عنوان کرد و افزود: انسان در زندگی محتاج برخورداری از تجربیات دیگران است و اساساً کسانی که با تجربیات تلخ و شیرین دیگران آشنا باشند در جامعه موفق‌تر ظاهر می‌شوند.

وی ادامه داد: پادگان‌های نیرو‌های مسلح گنجینه‌ای از تجربیات افراد زبده و مستحکم است، به واقع می‌توان گفت یکی از ارگان‌های درس آموز و انسان ساز برای نسل جوان نیرو‌های مسلح کشور است؛ فرماندهان ما به لطف خدا آموزگاران تجربیات طلایی برای نسل جوان هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی بیان اینکه جامعه پذیری از دیگر دستاورد‌های دوران مقدس سربازی است، خاطرنشان کرد: دوران سربازی این فرصت را در اختیار جوانان قرار می‌دهد تا فرهنگ‌های مختلف را تجربه کنند و جامعه پذیر شوند. قطعا افرادی که جامعه پذیرند اعتماد به نفس شان در زندگی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی بیشتر است و این افراد در مقابله با مشکلات موفق ترند. این افراد در سطوح مدیریتی اجتماعی موفق‌تر و متفاوت‌تر عمل می‌کنند.

وی افزود: دوران مقدس سربازی مهارت دفاع از خود، دفاع از ناموس و هم میهنان را به ما می‌آموزد، سربازی به ما می‌آموزد که چگونه در روز‌های خطر در برابر دژخیمان بایستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه سربازی موجب تقویت روحیه میهن دوستی می‌شود، گفت: در دین مبین اسلام میهن دوستی نشانه ایمان محسوب می‌شود و اهمیت آن به حدی است که حتی گاهی از جان و آبرویمان هم در راه وطن هزینه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه میهن دوستی موجب اقتدار ملی می‌شود، تصریح کرد: تعداد ۶۰ هزار نفر از شهدای ما در دوران دفاع مقدس از جامعه سربازان کشورمان بودند؛ که در آن روزگار فداکارانه به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و آبروی کشور و اسلام را حفظ کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: خدمت مقدس سربازی شناخت ما را نسبت به ارزش‌ها و فضیلت هایی، چون فداکاری و ایثارگری بیشتر می‌کند و روحیه شهادت طلبی را در ما زنده می‌نماید.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها