مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری:

تولد هر کتاب در حوزه ادبیات پایداری اتفاق خوبی است

«قاسمی‌پور» گفت: تولد هر کتاب در حوزه ادبیات پایداری اتفاق و خبر خوبی است و این اتفاق مبارک در ادامه فعالیت‌های پیشین گامی برای شناسایی فرهنگ مقاومت و پایداری در استان همدان است‌.
کد خبر: ۵۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ - 14March 2022

تولد هر کتاب در حوزه ادبیات پایداری اتفاق خوبی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، امروز مراسم رونمایی از کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» روایت‌ زندگی‌نامه «پروین سلگی» همسر سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» با حضور راوی کتاب، نویسنده کتاب و فعالان فرهنگی استان  همدان برگزار شد.

در این مراسم «محمد قاسمی‌پور» مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری با اشاره به اینکه تمام روزهای سال برای گرامیداشت شهدا کم است، اظهار داشت: تولد هر کتاب در حوزه ادبیات پایداری اتفاق و خبر خوبی است و این اتفاق مبارک در ادامه فعالیت‌های پیشین گامی برای شناسایی فرهنگ مقاومت و پایداری در استان همدان است‌.

وی بیان داشت: مسیر پیش روی ما، مسیری است که بتوانیم با تفاخر و سربلندی پیش برویم و اطمینان داشته باشیم نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی با الگوها و ایثارگرانی که دهه‌های آغازین انقلاب را با سربلندی طی کردند آشنا هستند.

 قاسمی‌پور با بيان اينكه کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» با عنوان و روایت زیبایی که دارد می‌تواند چراغ راهی برای جوانان باشد، گفت: از دهه هفتادی‌ها، هشتادی و نودی‌های حاضر می‌خواهم که نگاه کنند به نسلی که عزتمندانه زیستند و لحظه لحظه زندگی آنان برای ما مثل سینما، تابلوی درس‌آموزی است و ما برای مؤمنانه زیستن و راه گم نکردن نیازمند به این راه‌ها و روش‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: راوی این کتاب بسیار خالصانه و صبورانه داستان را روایت کرده و شهادت می‌دهم جز دقت‌نظر و حوصله، برای اینکه کار دقیق و محققانه ارائه شود، ندیدم و اطمینان دارم این روایت واقع‌گرایانه است. حال که  این روایت حقیقی از یک زندگی معاصر در شهر همدان  منتشر شده می‌تواند برای تمام فارسی‌زبانان و اهالی این مملکت در سراسر ایران اسلامی درس‌آموز باشد.

نویسندگان چراغ ادبیات پایداری را در استان همدان زنده نگه دارند

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری با بیان اینکه همگان باید در معرفی این کتاب بکوشند و مبلغ باشند، گفت: از نویسندگان تقاضا دارم‌ همچون گذشته، دلسوزانه چراغ ادبیات پایداری را در حوزه هنری استان همدان فروزان نگه دارند و باید تلاش کنیم نسل جدید، افراد نوقلم و استعدادهای ادبی به این عرصه نزدیک شوند چون این فضا و این موضوع نیازمند یک برنامه‌ریزی بلندمدت و طولانی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید برای ۵۰ سال آینده در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: تربیت نسل جوان در زمینه ادبیات پایداری بسیار اهمیت دارد و از تمام کسانی که در این زمینه تخصص دارند تقاضا می‌کنم دستگیر جوانان باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها