مسئول تاریخ و ادبیات دفاع مقدس گیلان:

فرهنگ دینی و ملی ما پیوند ناگسستنی با کتاب دارد

«محمدپور» با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از «کتاب» یاد می‌کند و به قلم و نوشتار سوگند می‌خورد، گفت: دین مبین اسلام بسیار به کتاب بها داده ‌و لذا فرهنگ دینی و ملی ما پیوند ناگسستنی با کتاب دارد.
کد خبر: ۵۱۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ - 14March 2022

فرهنگ دینی و ملی ما پیوند ناگسستنی با کتاب دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «اسماعیل محمدپور» مسئول تاریخ و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آئین رونمایی از کتاب‌های مکتوب و صوتی دفاع مقدس مقدس استان گیلان که در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، پیوند بین قلم و ملت را یک پیوند هویتی دانست و اظهار داشت: اگر یک ملتی از کتاب و نوشتن و خواندن فاصله بگیرد، آن ملت هویت فرهنگی خود را به مرور زمان از دست خواهد داد.

مسئول تاریخ و ادبیات دفاع مقدس گیلان با اشاره به تهاجم دشمنان به داشته‌های فرهنگی و هویتی ملت ها، تصریح کرد: دورانی که کشور ما مورد هجوم وحشیانه قوم مغول قرار گرفت، شاهد تعرض به کتابخانه‌ها بودیم، در واقع دشمن با به آتش کشیدن کتابخانه‌ها می‌خواست به هویت ملی ایرانیان آسیب برساند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از «کتاب» یاد می‌کند و به قلم و نوشتار سوگند می‌خورد، افزود: دین مبین اسلام بسیار به کتاب بها داده است و لذا فرهنگ دینی و ملی ما پیوند ناگسستنی با کتاب دارد.

محمدپور یکی از ماموریت‌های اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ترویج امر نشر در راستای گسترش کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: بدون تولید کتاب، کتابخوانی اتفاق نمی‌افتد و پیش از نشر، وظیفه تولید کتاب را بر عهده داریم و در این راستا نیازمند کمک اهالی قلم و نویسندگان هستیم.

وی از رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب خاطره و تاریخ شفاهی و ۲۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و متذکر شد: اداره کل حفظ آثار گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ عنوان کتاب را به چاپ رسانده و آمادگی همکاری با نویسندگان را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار