سردار حزنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای محرومیت‌زدایی/ مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت است

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت پایدار، صیانت از انقلاب و دفاع از نظام و دستاورد‌های انقلاب است.
کد خبر: ۵۱۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۵ - 16March 2022

ماموریت اصلی سپاه برقراری امنیت است/ اختصاص ردیف بودجه مستقل محرومیت زداییسردار «سید ضیاءالدین حزنی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره مأموریت‌های این قرارگاه اظهار داشت: مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت پایدار، صیانت از انقلاب و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاورد‌های انقلاب است.

وی ادامه داد: پس از جنگ، سپاه قرارگاه سازندگی را از ظرفیت‌های مهندسی خود که در جنگ شکل گرفته بود، تشکیل داد و به‌واسطه آن، این قرارگاه تبدیل به دست راست دولت در آبادانی کشور شد.

سردار حزنی اضافه کرد: سپاه در روند فعالیت‌ها به این نتیجه رسید که افزون بر ساختن خود پروژه‌ها مانند سد، پل و بزرگراه، به مردم اطراف پروژه‌ها هم نیم‌نگاهی داشته باشد؛ برای نمونه اگر آنجا مشکل زیرساختی در جاده، پل، مسجد، مدرسه و... دارند، به آن‌ها هم رسیدگی کند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: لذا سال ۱۳۸۰ به این نتیجه رسیدیم که افزون بر قرارگاه‌های تخصصی در حوزه سدسازی، راه‌سازی، تونل‌سازی و...، قرارگاه دیگری هم برای محرومیت‌زدایی نیاز است؛ بنابراین قرارگاه محرومیت‌زدایی «کوثر» شکل گرفت.

وی گفت: برای این قرارگاه یک ردیف بودجه مستقل محرومیت‌زدایی در دولت باز شده است که به واسطه آن، یک قدم دولت و چند قدم ما برداشتیم و پیش رفتیم؛ البته آمار فعالیت‌های ما به‌روز است که مناطق محروم، صعب‌العبور و مناطق مأموریتی سپاه در اولویت فعالیت‌ها قرار دارند.

سردار حزنی در خصوص همکاری دولت‌ها با این قرارگاه هم عنوان کرد: در این چند دولتی که تجربه کردیم، چندان تفاوتی در موضوع محرومیت‌زدایی وجود نداشته است؛ زیرا همه آن‌ها همکاری داشتند؛ اما مشکل اصلی در کم بودن اختیارات فرمانداران و استانداران و تمرکز اختیارات در مرکزیت است که اگر این اختیارات میان فرمانداران و مدیران کف و رده نهایی تقسیم شود، به بهتر انجام شدن مأموریت‌های ما کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها