جمله‌ای که شهید فخری‌زاده درباره شهید علیمحمدی می‌گفت

فرزند شهید محسن فخری‌زاده گفت: پدرم همیشه یک جمله را تکرار می‌کرد و می‌گفت: اگر ما ۱۰ تا علیمحمدی داشتیم، دشمن هیچ وقت علیمحمدی را نمی‌زد،، چون کسانی بودند که راه او را ادامه دهند.
کد خبر: ۵۱۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ - 15March 2022

جمله‌ای که شهید فخری زاده درباره شهید علیمحمدی می‌گیفتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین رقابت علمی نخبگان ایثارگر و شاهد با عنوان نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و یادواره دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور صدیقه قاسمی و حامد فخری‌زاده همسر و فرزند شهید فخری‌زاده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، معصومه پاشایی بهرام نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان بنیاد شهید و نخبگان در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

مسیر علمی شهید فخری‌زاده با شهادتش متوقف نشده است

حامد فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده در این جشنواره بیان داشت: مسیر علمی شهید فخری‌زاده با شهادتش متوقف نشده است و بلکه با شهادت این شهید و شهدای دیگر، مسیر علمی‌سازی شروع شده و در آینده نزدیک شاهد فخری‌زاده‌های بیش‌تر خواهیم بود.

جمله‌ای که شهید فخری‌زاده زیاد تکرار می‌کرد

وی با تأکید بر اینکه باید به آن نقطه از موفقیت برسیم که دشمن به این نتیجه نرسد که با ترور یک دانشمند می‌تواند مسیر را متوقف کند، افزود: پدرم همیشه یک جمله‌ای را تکرار می‌کرد و می‌گفت: اگر ما ۱۰ تا علیمحمدی داشتیم، دشمن هیچ وقت علیمحمدی را نمی‌زد،، چون کسانی بودند که راه او را ادامه دهند.

لزوم خودباوری و خوداتکایی در میان نخبگان شاهد

فخری‌زاده با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی پدر شهیدش ابراز داشت: شهید فخری‌زاده اصرار داشت تمام تحصیلاتش را در ایران بگذارند، با اینکه بار‌ها فرصت مطالعاتی در خارج از کشور برایش پیش آمده بود، اما قبول نکرد. امروز باید این خودباوری و خوداتکایی را در میان نخبگان کشور نهادینه کنیم.

وقتی افق دیدمان برای سرآمدی علمی در جهان باشد

وی ادامه داد: علیرغم اینکه در گذشته شاهد بودیم که شرایط رفتن به خارج از کشور به بهانه تحصیل فراهم می‌شد، باید با نگاه مناسب توأم با نوآوری، فناوری روز و تکنولوژی مدرن دنیا تلاش کنیم تا ظرف چند سال آینده، سرآمد جهان باشیم.

این فرزند شهید دانشمند هسته‌ای تصریح کرد: اگر این نوع نگاه را باور کنیم و به آن بها دهیم، آنگاه تلاش‌هایمان تبدیل به عمل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها