ما مقاوم هستیم/ رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا خبر داد؛

ثبت نام ۹ هزار مازندرانی در اردو‌های راهیان نور

«مجیدی» از ثبت نام ۹ هزار مازندرانی در اردو‌های راهیان نور امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا ۱۰ هزار نفر از راهیان نور استقبال کنند.
کد خبر: ۵۱۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ - 16March 2022

ثبت نام ۹ هزا مازندرانی در اردو‌های راهیان نوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز سوالاتی درباره چرایی اردوی راهیان نور و برگزاری آن و تردیدافکنی و تشویش در بین جوانان، در بحث دفاع مقدس مطرح است، اظهار داشت: اردوی راهیان یکی از برنامه‌ها در بحث جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه جهاد یکی از موضوعات اصلی در مباحث اصلی و دینی مسلمان به ویژه شیعیان است، بیان داشت: فلذا هر مکتبی و هر انقلابی برای استمرار و حفظ شعائر و آرمان‌های آن باید فعالیت‌هایی را انجام دهد.

سرهنگ مجیدی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پس از دوران دفاع مقدس به راه اندازی راهیان نور اقدام کرد و این امر در راستای آرمان و باور بزرگ انقلاب برای نسل‌های جوان شکل گرفت و موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

وی تصریح کرد: وقتی دشمن و جبهه استکبار جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده‌ای که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف آرایی کردند تا از انقلاب و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند؛ و در این راه بالغ بر ۲۰۰ هزار برای استحکام و استمرار انقلاب به شهادت رسیدند.

این مسئول اضافه کرد: شهدای بزرگوار و خانواده شهدا در کنار باور و اعتقاد دینی، از ما انتظار دارند یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که راهیان نور یکی از این برنامه‌ها است.

سرهنگ مجیدی خاطرنشان کرد: راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است و تاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد و پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدای بزرگوار خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا دوسال برنامه اردوی رهیان نور را تحت تاثیر قرار داد، گفت: از اسفند امسال، با توجه به رایزنی‌های انجام شده، ستادی در سپاه کربلا برای بستر سازی و اطلاع رسانی راهیان نور شکل گرفت و اردوگاه‌های ما در منطقه خوزستان اردوگاه شهید جعفرزاده و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر آماده شد.

وی با بیان اینکه هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا به شمار می‌رود، افزود: رزمندگان و ایثارگران مازندرانی، برای احیای این منطقه پیگیری‌ها کردند و یادمان و اردوگاه‌هایی در آنجا بنا شد که به وسایل سرمایشی و گرمایشی تجهیز شدند.

سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه علاقمندان شرکت در اردوی راهیان نور از طریق سایت در یک بازه زمانی تعریف شده، ثبت نام کردند، ادامه داد: تاکنون حدود ۹ هزار نفر ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود تا ۱۰ هزار نفر از اردوی راهیان نور استقبال کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اردوگاه‌ها و با استفاده از ظرفیت خیرین که پشتیبانی از اردوی راهیان نور را برعهده دارند هزینه‌ها کاهش پیدا کرد و طبخ غذا در اردوگاه انجام می‌شود و برای هر نفر که ۳ روز در اردوگاه‌ها اسکان دارند، ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی از استقبال خوب مردم استان از راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است با عنایت شهدا، و با توجه به گردو غباری که در منطقه است، انرژی معنوی و فرهنگی به زائرینی که در یادمان‌ها حضور می‌یابند، تزریق شود و اثری در زندگی آنها داشته باشد و در تداوم و استمرار انقلاب مسیر شهدا نقش داشته باشند.

سرهنگ مجیدی گفت: بخشی از اردوی راهیان نور در سال جدید اتفاق خواهد افتاد و امید است با نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر عنایت خداوند خدای متعال شامل حال ملت شود و سال خوبی برای نظام و مملکت اسلامی رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار