شهردار کرمان خبر داد:

احداث بزرگترین مجتمع اقامتی، فرهنگی ویژه زائران حاج قاسم در کرمان

«شعرباف» با اشاره به وجود مشکلات متعدد زیرساختی برای پذیرایی از زائران حاج قاسم، طرح های در دست پیگیری را اعلام و بیان کرد: یکی از بزرگترین‌های مجتمع‌های اقامتی، فرهنگی ویژه زائران حاج قاسم به زودی کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 16March 2022

احداث یکی از بزرگترین های مجتمع های اقامتی، فرهنگی ویژه زائران حاج قاسم در کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «سعید شعرباف» شهردار کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با رفع مشکلات گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: میانگین مدت زمان حضور در کرمان به زیر 10 ساعت رسیده است و می‌توان گفت تقریباً شب نمی خوابد و زائر و حتی گردشگر، تک مقصدی است یعنی صرفاً به زیارت می‌آید و برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های اقامتی، تغذیه و حتی تفریحی در کرمان مشکلات جدی دارد و اگر با تسامح بگوییم سرانه رستوران ها در حال نزدیک شدن به وضع مطلوب است؛ افزود: اما زیرساخت های اقامتی و هم تفریحی به هیچوجه در کرمان مناسب نیست حتی در مقیاس جهان شهری هم نیست.

شعرباف با بیان اینکه پیشنهاداتی خوبی مبنی بر ایجاد فضاهای اقامتی به شهرداری کرمان رسیده است؛ اظهار کرد: از جمله این فضاها، زمین 100 هکتاری آستان قدس، زمین متعلق به ارتش، منطقه سرآسیاب و مناطق دورتر است.

وی ادامه داد: در برخی از زمین ها که شهرداری مالک است برای ایجاد فضای اقامتی اعلام آمادگی کردیم تا شروع به کار شود و در همین زمینه در کمتر از یک ماه آینده کلنگ یکی از بزرگترین های مجتمع های اقامتی و فرهنگی ویژه زائران حاج قاسم، به زمین می خورد البته زمین و پروانه را شهرداری و ساخت را یک خیّر بین المللی انجام می دهد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در مراسم سالگرد حاج قاسم اتفاقات خوبی افتاد و هشتاد درصد هزینه اندکی که کردیم هزینه های ماندگار بود، یکی از این اقدامات را آماده سازی پارکینگ دانست.

وی با اعلام اینکه طرح جامع گلزارشهدای کرمان که طرح بسیار بزرگی است؛ با کمک مکتب حاج قاسم و سپاه و همکاری میراث فرهنگی در حال انجام است؛ اظهار کرد: تا زمانی که این طرح ابلاغ نشود، ساخت و ساز فیزیکی در مجموعه گلزار ممنوع است و تخمین ما این است طرح بین الملی و هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد و قول تأمین مالی آن داده شده به شرطی که طرح فاخر باشد.

شعرباف با تأکید بر اینکه تلاش ما این است طرح را در 6 ماه اول سال آینده نهایی کنیم؛ افزود: با اجرای این طرح،  فضا کاملاً متفاوت و به سود مردم کرمان خواهد بود و یکی از بزرگترین فضاهای تفریحی را هم ایجاد خواهد کرد.

وی از اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: طراح توسط قرارگاه خاتم در حال طراحی و است و دانشگاه شهید بهشتی تهران هم مشاوره آن را انجام می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها