ما مقاوم هستیم/ مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا:

حدود ۵ هزار زائر مازندرانی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید کردند

«عباسپور» گفت: از ۱۷ اسفند تاکنون حدود پنج هزار زائر مازندرانی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید کردند.
کد خبر: ۵۱۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸ - 16March 2022

حدود ۵ هزار زائر مازندرانی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ پاسدار «محمد عباسپور» مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا استان مازندران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری راهیان نور پس از دو سال شرایط کرونایی اظهار داشت: سپاه کربلا در بحث راهیان نور سلسه اقداماتی انجام داد و مردمی کردن راهیان نور و ارزان سازی سفر با کمک خیرین از جمله آن است.

وی افزود: مجموعه سپاه کربلا با کمک خیرین در مسئله اسکان و تغذیه زائرین با کاهش هزینه، باکیفیت‌ترین و مناسبت‌ترین خدمات را برای زائرین مناطق عملیاتی ارائه داده است.

عباسپور با اشاره به آماده کردن بستر‌های راهیان نور افزود: هوشمندسازی ثبت نام کاروان‌های راهیان نور مهمترین اقدام بود که امسال با طراحی سایت انجام شد و زائرین از پنجم بهمن در این سامانه ثبت نام کردند.

این مسئول بازه ثبت نام را از ۱۷ اسفند تا چهارم فروردین اعلام کرد و بیان داشت: در این سامانه بخش اسکان هم در اختیار زائرین قرار گرفت و تشرف به مناطق عملیاتی به صورت پیشنهادی مشخص شد و سیر آن در دستور کار قرار گرفت.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلا اضافه کرد: کاروان‌هایی که از مازندران به سمت جنوب حرکت می‌کنند، پس از رسیدن به خوزستان، غروب روز اول را در اردوگاه شهید جعفزاده اندیمشک اسکان می‌یابند و صبح روز بعد برای بازدید از یادمان فتح المبین و یادمان شهدای هفت تپه راهی می‌شوند.

به گفته عباسپور زائرین پس از بازدید از یادمان شهدای گمنام هفت تپه به سمت خرمشهر و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر راهی می‌شوند و شب در این اردوگاه به مدت دو شب اسکان می‌یابند.

وی بازدید کاروان‌ها از یادمان عملیاتی والفجر هشت و اروند کنار و یادمان نهر خین و یادمان شلمچه را از برنامه‌های روز دوم سفر ذکر کرد و ادامه داد: همچنین روز سوم از یادمان طلائیه و هویزه بازدید خواهند داشت و حضور راهیان نور در مراسم اختتامیه راهیان نور در معراج شهدای شهید محمودوند اهواز از برنامه این روز خواهد بود.

عباسپور با اشاره به استقبال کاروان‌ها از راهیان نور خاطرنشان کرد: امسال حضور خودرو‌های شخصی پررنگ بود و باید برای مردمی کردن ارودی راهیان نور همانند پیاده روی اربعین بستر مهیا شود که مردم با خودرو‌های شخصی از راهیان نور در سال‌های آینده استفاده کنند.

فعالیت ۲۵۰ خادم مازندرانی در راهیان نور

این مسئول اضافه کرد: اسکان کاروان راهیان نور مازندران، در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه انجام می‌شود و حدود ۲۵۰ خادم مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، پشتیبانی، بهداری و بهداشت و سلامت و ... هستند و از این تعداد ۱۰۰ نفر خواهر و ۱۵۰ نفر برادر هستند.

وی با اشاره به حضور خادم الشهدا در مناطق عملیاتی اظهار داشت: هرساله در ایام راهیان نور شاهد حضور این خادمین هستیم و طی دو سالی که بخاطر کرونا در اردوی راهیان نور وقفه ایجاد شده بود، خادمین در مسئله مبارزه با کرونا در عرصه‌های جهادی فعالیت می‌کردند.

عباسپور یکی از برنامه‌های خوب فرهنگی اردوی راهیان نور را اجرای برنامه فرهنگی شهید بصیر عنوان کرد و افزود: پس از استقرار کاروان‌ها در ادروگاه شهید حعفرزاده یک کاروان به صورت پیشقراول برای مداحی و روایتگری در کاروان‌ها حضور پیدا می‌کند و برنامه به صورت تجمیعی برای همه کاروان‌ها برگزار می‌شود.

توزیع روزانه یک هزار پرس غدای گرم در بین زائرین راهیان نور

به گفته عباسپور همین برنامه در اردوگاه شهید بلباسی برگزار می‌شود و کاروان‌ها در بازدید از مناطق عملیاتی به صورت تجمیعی در یک منطقه عملیاتی به اجرای برنامه می‌پردازند.  

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها در اردوگاه شهید جعفرزاده و شهید بلباسی تصریح کرد: افتتاحیه راهیان نور، اجرای برنامه‌های فرهنگی در اردوگاه شهید بلباسی و رزمایش فرهنگی در اردوگاه شهید باکری به شیوه هنرمندانه از جمله برنامه‌هاست.

این مسئول به حضور تیم‌های بهداری و پزشکان در اردوگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: همچنین در بحث تغذیه و پشتبانی با حضور خادمین روزانه یک هزار پرس غذای گرم در اختیار کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته عباسپور از ۱۷ اسفند تاکنون حدود ۵ هزار زائر مازندرانی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی بازدید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار