با برگزاری جلسه هم‌اندیشی؛

همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس زنجان و راه‌آهن شمالغرب افزایش می‌یابد

با برگزاری جلسه هم‌اندیشی همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان و راه‌آهن شمال غرب افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۱۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ - 17March 2022

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس در زنجان، سید «شمس‌الدین موسوی» امروز در جلسه دیدار با سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال غرب اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با همکاری اقشار مختلف است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه رانندگان یکی از اقشار موثر در هشت سال دفاع مقدس هستند، ادامه داد: نقش خاطرات کارکنان راه‌آهن و ایستگاه‌های آن از جمله این محورها است.

وی خواستار تهیه و ارائه لیست رزمندگان منتسب به راه آهن شمالغرب شد و گفت: با توجه به محور بودن راه آهن شمالغرب باید در این زمینه فعالیت کرد.

موسوی با بیان اینکه مستندها و اسناد موجود در راه‌آهن شمالغرب در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان قرار گیرد، ادامه داد: این اسناد در اختیار موزه دفاع مقدس قرار گیرد تا برای نمایش از آن استفاده شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: درخواست می‌شود از واگن‌های قدیمی برای محوطه‌سازی و محتوای‌سازی برای موزه دفاع مقدس استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه موزه برای گروه خاصی نیست، گفت: این موزه متعلق برای همه رزمندگان و هشت سال دفاع مقدس است.

«منوچهر صفری» سرپرست اداره کل راه آهن شمالغرب با اشاره به اینکه از همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوشحال هستیم و از ثبت خاطرات رزمندگان استقبال می‌کنیم، گفت: در حوزه توجه به رزمندگان راه آهن مغفول مانده است که هم رزمنده بوده و هم در زمینه تهیه تجهیزات فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها