سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد؛

حمله پهپادی انقلابیون یمن به جنوب عربستان

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد که یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت «خمیس مشیط» در عسیر در جنوب عربستان شلیک شده است.
کد خبر: ۵۱۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 20March 2022

حمله پهپادی انقلابیون یمن به جنوب عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد که یک فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت «خمیس مشیط» در عسیر در جنوب عربستان شلیک شده است.

گروه‌های مقاومت تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

شبکه العربی مدعی شده که ائتلاف عربی بامداد یکشنبه ۲۰ مارس از رهگیری و سرنگونی یک پهپاد خبر داد که از فرودگاه بین‌المللی صنعا به سوی منطقه خمیس مشیط در جنوب پادشاهی سعودی پرتاب شده بود.

معمولاً ائتلاف سعودی مدعی می‌شود که حملات یمنی‌ها را دفع می‌کند. اما هر بار انقلابیون یمن با ارائه تصاویر و شواهدی، دروغ بودن ادعاهای سعودی‌ها را اثبات می‌کنند.

جنوب عربستان در ۷ سال گذشته بارها توسط انقلابیون یمن هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفته است.

همچنین المیادین به نقل از ائتلاف سعودی تاکید کرده که تأسیسات آرامکو در جیزان و تأسیسات آب شیرین کن در الشقیق هدف قرار گرفته است. برخی منابع اعلام کرده اند که ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام ۴ پهپاد یمنی‌ها شده است.

المیادین به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرده که در ادامه عملیات نیروهای یمنی، نیروگاه برق «ظهران الجنوب» در نزدیکی مرز یمن نیز هدف قرار گرفت.

الجزیره به نقل از ائتلاف سعودی گزارش داد که پالایشگاه گازی «خمیس مشیط» نیز هدف حمله قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها