نگاهی به پیام نوروزی امام خامنه‌ای؛

تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موتور پیشران کشور است

«تولید» مطلوب زمانی مفید به فایده خواهد بود که اثر آنی و گذرا نداشته باشد و بتواند نسل‌های متمادی را تامین کند. از این همین رو حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شرط تولید موفق را دانش‌بنیان بودن و اشتغال‌آفرینی آن می‌دانند در این صورت است که تولید، موتور پیشران کشور خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۴ - 21March 2022

تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موتور پیشران کشور استگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال جدید مانند سنوات گذشته خطاب به ملت ایران اسلامی بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند و به سنت سال‌های گذشته نامی برای سال نو تعیین کردند. 

این نام گذاری که ابتکاری ارزشمند در سیره مدیریتی ایشان است در واقع تعیین مسیر برای همه دستگاه‌های سیاستگذار و اجرایی کشور در سال پیش رو است. به بیان دیگر همه نهادهای تصمیم گیرنده برنامه‌های خود را باید بر اساس این نام تنظیم و به حرکت خود ادامه دهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانشن بنیان، اشتغال‌آفرین» نام گذاری کردند. سالی که در تداوم شعارهای سال گذشته بر محوریت امر مهم «تولید» استوار است.
حضرت امام خامنه‌ای تنها راه برون رفت از وضعیت موجود اعم از حل مسئله تورم، مبارزه با تحریم، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، افزایش ارزش پول کشور و ده‌ها مشکل به ظاهر لاینحل را توجه به «تولید» می‌دانند. موضوعی که اگر حل نشود ملت ایران همچنان با مشکلات عدیده‌ای درگیر خواهند بود.

البته تولیدی که اثر وضعی و آنی نداشته باشد و بتواند با یک سیاست‌گذاری درست نسل‌های متمادی را تامین کند. از این همین رو حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تولیدی که دانش‌بنیان بوده و به موازات آن اشتغال‌آفرین نیز باشد را موتور پیشران ایران اسلامی می‌دانند.

هدف معظم‌له از تعیین شعار سال ۱۴۰۱ چنان که خود نیز بر آن تاکید دارند، جهت‌دهی به حرکت مسئولان دستگاه‌ها و آحاد مردم است.
به بیان دیگر برای تحقق این شعار عملی همه ما به نحوی مسئولیت داریم و باید برای رسیدن به هدف غایی آن که مطالبه جدی امام خامنه‌ای است حرکت کنیم. هر نوع کم‌کاری، تعلل و کاهلی در این مسیر نه تنها قابل توجیه نیست بلکه خیانتی نابخشودنی محسوب می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص روش شدن موضوع می‌فرمایند: «تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی و راه اصلی عبور از دشواری‌های اقتصادی است، ضمن اینکه رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی و همچنین افزایش اعتماد به نفس و عزت ملی در گرو رونق و رواجِ اکسیری به نام تولید ملی است که تکیه بر آن در این سال‌ها تأثیرهای خوبی نیز داشته است.»

چنان که اشاره شد ایشان  حرکت رو به جلو و محسوس در همه ابعاد اقتصادی را معیار و سنگ محک تحقق شعار امسال را که تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از بیانات ارزشمند خود بر این نکته مهم تاکید کردند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تحقق شعار امسال باید از افتادن در دام کارهای حاشیه‌ای و پرداختن به کارهای تشریفاتی و سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاه‌ها پرهیز کرد و در مقابل همه توجه را معطوف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن آن کرد.

اگر این شعار معظم‌له از سوی مدیران در همه سطوح عملیاتی شود و محدود به ابلاغ دستورالعمل‌ها و برگزاری همایش‌ها و میزگردها کارشناسانه و ... نشود و در میدان کار و عمل تحقق پیدا کند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی موجود حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار