ما مقاوم هستیم/ فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس:

هفت‌تپه محل آموزش آبی و خاکی رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در جنگ بود

سردار «قربانی» گفت: در منطقه هفت تپه آموزش‌های آبی و خاکی برای رزمندگان برگزار می‌شد تا آمادگی لازم را برای عملیات والفجر ۸ پیدا کند.
کد خبر: ۵۱۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 21March 2022

هفت تپه محل آموزش آبی و خاکی رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در جنگ بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «مرتضی قربانی» فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در آئین تحویل سال در جوار یادمان شهدای هفت تپه با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک عید نوروز اظهار داشت: برای فعال کردن این منطقه فرمانده سپاه کربلا و حجت‌الاسلام اسدالله جعفری که آن زمان آرپی جی زن لشکر بود، زحمات زیادی کشیدند و باید بیش از این منطقه فعال شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۶۴ حکم دستور تشکیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای بنده آمد، گفت: رزمندگان مازندران با یک لشکر ۱۶ قدس گیلان، یک تیپ زرهی ۲۸ صفر اصفهان، یک تیپ پیاده از کهگلویه و بویر احمد باهم ادغام شدند و شد لشکر ۲۵ کربلا.

سردار قربانی ادامه داد: لشکر در جبهه‌های غرب و جنوب پراکنده بود برای همین تا لشکر را جمع کنیم و ببینیم آمادگی توان رزم دارد و قدرت رزم لشکر چگونه است، در عملیات قدس ۱ و ۲ لشکر شرکت کرد و توانایی لشکر، به توانایی عملیات فتح المبین که سالروز آن ۲ فروردین ۶۱ است، رسید.

لشکر 25 کربلا برای شرکت در والفجر8، در منطقه هفت تپه آموزش دید

وی با بیان اینکه در همین منطقه هفت تپه، گردان‌های ما با چادر مستقر بودند و آموزش‌های نیرو‌ها در همین جا شروع شد، گفت: گردان‌ها اینجا رزم شبانه می‌دیدند و همه آموزش‌های آبی و خاکی برای رزمندگان برگزار می‌شد تا آمادگی لازم را برای عملیات والفجر۸ پیدا کند.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر این پادگان در اختیار ما نبود، توان رزم نداشتیم و شهدای ما چند برابر می‌شدند؛ چرا که اگر رزمنده‌ای آموزش سلاح ببیند و آمادگی رزم را داشته باشد، در جبهه رزم دچار مشکل نمی‌شود.

سردار قربانی با اشاره به اینکه در عملیات والفجر ۸ لشکر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد و پرچم امام رضا (ع) را بر مناره‌های فاو به اهتزاز درآوردیم، تصریح کرد: وقتی خبر فتح فاو از تلویزیون پخش شد و صدام آن را شنید به لشکر گاردش دستور داد تا با ما جنگ کنند، اما با توکل و توسل رزمندگان و رزم آنها، با غنیمت گرفتن ادوات دشمن، لشکر گارد صدام را منهدم کردیم و رزمندگان لشکر ۸۰ روز در عملیات والفجر جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر از اصفهان و مازندران در همین منطقه هفت تپه آموزش نظامی دیدند و در عملیات والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵، و قدس ۱ و ۲ حضور داشتند، اضافه کرد: وقتی لشکر بعثی مهران را تصرف کرد و امام دستور آزادسازی مهران را به سپاه داد، با همین بچه‌هایی که در والفجر ۸ بودند، به مهران رفتیم و ظرف ۲۴ ساعت علاوه بر آزادسازی شهر مهران، تا خاک دشمن هم پیشروی کردیم.

مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا ساخته شود

سردار قربانی خاطرنشان کرد: همه این سرعت عمل‌ها برمی‌گردد به آموزش‌های شبانه روزی رزمندگان که فقط برای عملیات والفجر ۸، ۵ ماه در آب سرد آموزش غواصی می‌دیدند و ان شاءلله با همکاری سردار مسلمی مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک نفر بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و ۵، نبود، ابراز داشت: ۷۲ گردان آموزش دیده فقط در عملیات والفجر ۸ شرکت کردند و در آن ۸۰ روز عملیات، رزمندگان برای آموزش مجدد به عقب برمی‌گشتند و پس از بازسازی دوباره به خط اعزام می‌شدند.

سردار قربانی با بیان اینکه صدام ملعون، در فاو از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ۳۰۰ هزار نفر دچار مسمومیت شیمیایی شدند، افزود: اما عهد و پیمانی که رزمندگان با امام بسته بودند در همان شرایط در خط مقدم ماندند.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هفت تپه بار‌ها توسط دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت، ادامه داد: تعداد ۱۱۷ نفر در این منطقه شهید شدند، اما بچه‌ها با عزت و قدرت رزم جنگ خود را انجام دادند.

سردار قربانی با اشاره به نقش ویژه علما و روحانیت در عملیات والفجر ۸ گفت: لشکر ۲۵، ۴۰۰ طلبه رزمی داشت و شهید حاج حسین بصیر به حضور طلبه‌ها در بین بچه‌ها بسیار اعتقاد داشت و می‌خواست که سهمیه طلبه‌ها  برای گردان او بیشتر شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان در آن دوران با ولایت فقیه، و امام عزیز، عهد و پیمان بستند، ادامه داد: امروز با رهبر معظم انقلاب عهد بستند و همین ۱۱۷ شهید هفت تپه زائران را شفاعت می‌کنند.

ابتکار لشکر 25 کربلا در جنگ مثال‌زدنی است

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس یک وظیفه شرعی داشتیم که لشکر را آماده کنیم، عنوان کرد: آن موقع لشکر فقط در بهداری رزم ۱۵۰۰ نیرو داشت و در خط فاو، آزمایشگاه و بیمارستان صحرایی ایجاد شد که در آن زمان در هیچ جای دنیا در جنگ چنین ابتکار عملی دیده نشد، جز در لشکر ۲۵ کربلا.

سردار قربانی با بیان اینکه امروز عزتی خدا به مردم و کشور داده و آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، عنوان کرد: امروز بچه‌های ما مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را موشک باران می‌کنند، اما آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و اگر غلطی از آنان سر بزند، تل آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم ۲۲ سال عمر شریفش را در منطقه صرف کرد که الان جبهه مقاومت و جبهه اسلام به شهدا وصل است و باید این مکان هفت تپه یک منطقه مقدسی بشود و همه کمک کنند تا این منطقه بطور کامل احیا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار