ما مقاوم هستیم/ معاون اول رئیس جمهور در بازدید از موزه دفاع مقدس دزفول:

فرهنگ مقاومت رمز موفقیت ایران در مقابل دشمنان است/ افزایش بودجه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس

مخبر با اشاره به رفع برخی مشکلات موجود در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس گفت: رمز موفقیت ما در تقابل با دشمنان ایران اسلامی حفظ روحیه جهادی و تقویت فرهنگ مقاومت است.
کد خبر: ۵۱۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴ - 22March 2022

دولت برای پایدار ماندن فرهنگ مقاومت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور امروز در جریان بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه دولت برای پایدار ماندن بیشتر فرهنگ مقاومت از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی‌کند، اظهار داشت: ما به صورت ریشه‌ای با دشمن در تقابل هستیم و به هیچ وجه تقابل ما و دشمن از بین رفتنی نیست.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: برخی تصور می‌کنند تنها با مذاکره صرف مشکلات برطرف می‌شود. ما معتقد هستیم که مذاکرات با اقتدار انجام شود تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و موفقیت در مذاکرات مستلزم بودن ما در موضع قدرت است، افزود: دشمن باید بپذیرد که نمی‌تواند ما را با تهدید در موضع ضعف قرار دهد. ما با پشتیبانی و روحیه بالای مردم می‌توانیم پیروز دشمنان باشیم.

مخبر با اشاره با تلاش رزیم پهلوی برای شکست انقلاب اسلامی: ساواک هر چند از حمایت رزیم صهیونیستی برخوردار بود اما وقتی روحیه بالای مردم را دید که با وجود روحیه شهادت طلبی آماده هر گونه ایثار هستند ناتوانی و شکست خود را در تقابل با مردم دیدند. حفظ و تقویت این روحیه می‌تواند امروز نیز می‌تواند دشمن را زمین گیر و ما را پیروز کند درنتیجه باید روی نقش مردمی در پیروزی‌های خود کار کنیم.

وی با بیان اینکه مردم‌ دزفول در دوران دفاع مقدس در شهر ماندند و شهید دادند، افزود: یک خانواده ۱۱ نفره دزفولی ۹ شهید و یک خانواده دیگر پنج شهید تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند. چه آنها که شهید دادند و چه آنها که در شهر ماندند، با مشکلات زیادی مواجه شدند و سختی هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند. این استقامت مثال زدنی وضعیت بغرنجی برای دشمنان ایجاد کرد ولی متاسفانه این موضوع به خوبی منعکس نشده است.

وی با بیان خاطره‌ای از موشک باران فرودگاه درفول افزود: مردم همواره در طول دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند برای مثال اوایل جنگ باند فرودگاه بمباران شد که همراه با چند نفر از بچه‌های مسجد حجت بن الحسن (ع) باند را پاکسازی کردیم.برخی از منازل دزفول چند بار در طول جنگ بواسطه بمباران تخریب و دوباره توسط مردم بازسازی شدند.

مخبر بیان کرد: همزمان با موشک باران و شهادت تعداد زیادی از مردم دزفول، کودکان در خیابان مشغول فوتبال بازی بودند که به معنی روحیه بالای مردم شهر بود. مردم‌ ما در دوره‌ای با تفنگ شکاری مقابل دشمن بعثی ایستادند ولی اکنون ما به لحاظ تسلیحاتی از همه کشورهای منطقه بالاتریم.

معاون اول رییس جمهور درخصوص بودجه یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس گفت: از محل سفر ریاست جمهوری عدد خوبی برای این موزه‌ها در نظر گرفته شده و قرار است برای رفع مشکلات آنها بودجه سه برابر شود.

معاون اول رییس جمهور از مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خواست این مقاومت و فرهنگ جهادی مردم را در شهرهایی نظیر دزفول که در وسعت زیادی زیر بمباران بودند، انعکاس دهد.

معاون اول رییس جمهور روز گذشته به صورت غیر رسمی به شهرستان دزفول سفر کرد و با خانواده چند شهید این شهر دیدار کرد. وی علاوه بر این از چند شرکت دانش بنیان شهرستان دزفول نیز بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها