وزیر خارجه سوریه:

ایران خیرخواه همسایگانش است

المقداد در دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خیرخواه همسایگانش است، گفت: از دیدار‌ها و تماس‌های ایران و عربستان خشنود هستیم.
کد خبر: ۵۱۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ - 24March 2022

ایران خیرخواه همسایگانش استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در گفت‌وگو‌های وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه راه‌های گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور، تحولات منطقه‌ای و اوضاع بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات عالیرتبه سوریه در دمشق به سر می‌برد، بعد از ظهر چهارشنبه سوم فروردین ماه با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.

در این ملاقات امیرعبداللهیان با اشاره به تماس‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف، روابط ایران و سوریه را ممتاز و راهبردی ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر نقش وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور در پیگیری توافقات به منظور اجرایی کردن آن‌ها اظهار داشت. بایستی در زمینه تجارت و همکاری‌های اقتصادی امکانات دو کشور را فعال کنیم تا مناسبات اقتصادی و حجم روابط تجاری دو کشور به جایگاه شایسته خود برسد. در این راستا علاوه بر اجرای توافقات قبلی، زمینه‌های جدید همکاری‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مراودات مردمی بین دو ملت را مهم ارزیابی کرد و گفت: با گسترش تعاملات و تبادلات بین مردم دو کشور، همکاری‌های گردشگری اعم از سیاحتی و زیارتی گسترش خواهد یافت و بازار دو کشور از چنین مراوداتی بهره‌مند خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفتگوهایش با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه اظهار داشت: توجه یک سویه به یکی از موضوعات سوریه و عدم توجه به پرونده‌های دیگر به ویژه موضوعاتی همچون رسیدگی به وضعیت آوارگان و تبادل اسرا و مجروحان که جنبه بشردوستانه نیز دارد، نمی‌تواند اعتماد سوریه را نسبت به تلاش‌های بین المللی جلب کند.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از مواضع نزدیک دو کشور در قبال بحران‌های منطقه‌ای اظهار داشت: ما در جبهه مقاومت همواره مواضع یکسانی داشته ایم.

وی نتایج روند آستانه در حل و فصل مسئله سوریه و به ویژه حضور جمهوری اسلامی ایران در آن را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

المقداد ترمیم و بهبود روابط کشور‌های عربی با جمهوری اسلامی ایران را ضروری خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران خیرخواه همسایگان خود است و ما از دیدار‌ها و تماس‌های ایران و عربستان خشنود هستیم و امیدواریم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به بهبود این روابط کمک کند.

فیصل المقداد همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه را در شرایط تحریم‌ها و فشار‌های خارجی وارده به این کشور را مهم و ضروری ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها