جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شرکت‌های دانش‌بنیان باعث تولید و اشتغال‌آفرینی می‌شوند

امیر هادیان با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باعث تولید و اشتغال‌آفرینی بیشتر می‌شود، گفت:هر چه ما پیش‌تر می‌رویم، این شرکت‌ها سفارشات بیشتری از طریق «نهاجا» دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 25March 2022

شرکت‌های دانش بنیان باعث تولید و اشتغال آفرینی می‌شوندبه گزارش سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگویی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اظهار داشت: نام گذاری‌های سالیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره یکی از راهبرد‌های مؤثر در سمت و سوی دادن به سیاست‌های کلی سازمان‌ها و ارکان نظام است.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‌های بسیار مهم برای رشد اقتصاد دانش بنیان در نیرو‌های مسلح است، خاطر نشان کرد: با توجه به عقبه و ظرفیت‌های علمی و دانشی نیروی هوایی و نقشی که باید در تولید امنیت پایدار ایجاد کند و مأموریتی که باید با توجه به حوزه تهدیدات اجرا کند، ضروری است که همواره بر لبه فناوری و دانش حرکت کند. بخشی از این نیاز از طریق دانشگاه‌ها و متخصصین امر در بخش‌های مختلف نیرو در حوزه ظرفیت‌های داخلی و بخش مهمی هم از طریق صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان که امروز بحمدالله کاملاً جایگاه خود را در بحث تولید به‌ویژه در بحث تولید محصولات دفاعی پیدا کرده، برطرف می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: امروز با توجه به حضور متخصصین و دانشمندان جوان ما در شرکت‌های دانش بنیان، در حوزه طراحی، ساخت سامانه‌ها و تولید مواد گلوگاهی و همچنین قطعه سازی، کشور را خود کفا و بی نیاز کردند.

امیر هادیان ادامه داد: حضور دانشمندان جوان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید قدرت و ثروت، با توجه به اینکه بعضی از تجهیزات و سامانه‌های صنعت هوانوردی به لحاظ مباحث مالی و ارزش ارزی فوق العاده برای کشور و نیرو هوایی، گران است اهمیت بالایی داد. حضور این عزیزان در کنار صنعت دفاعی و متخصصین امر در نیروی هوایی، چه در جهاد و چه در دانشگاه و سایر پژوهشکده‌های ما، به جمیع جهات برکات زیادی برای نیروی هوایی و نظام داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باعث تولید و اشتغال آفرینی بیشتر در حوزه عملکرد می‌شود. هر چه ما پیش‌تر می‌رویم، شرکت‌های دانش بنیان سفارشات بیشتری از طریق نیروی هوایی ارتش و صنعت دفاعی دریافت می‌کنند و باید متناسب با آن متخصصین امر و نیروی ماهر را جذب کنند و مباحث تولید و اشتغال آفرینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مد نظرشان است، در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: بخشی از فرمایشات ایشان به حوزه نیرو‌های مسلح و نیروی هوایی ارتش مربوط می‌شود که قطعاً نیروی هوایی در راستای اوامر رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهبرد و سیاست‌های خود را تنظیم خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها