جهاد اسلامی:

ایران تنها حامی واقعی مقاومت فلسطین است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه‌ای گفت ایران تنها حامی راستین مقاومت فلسطین است.
کد خبر: ۵۱۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹ - 26March 2022

ایران تنها حامی واقعی مقاومت فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در آستانه روز زمین فلسطینی (۳۰ مارس) «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با وبگاه العهد به بیان آخرین وضعیت مقاومت فلسطین و تحولات منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

او در ابتدا در خصوص عملیات‌های انفرادی و شهادت‌طلبانه که به طور عمده با سلاح سرد در کرانه باختری و قدس اشغالی صورت می‌گیرد، گفت کهبه وبگاه العهد گفت که این عملیات‌ها مظهر مقاومت مردم فلسطین در مقابل دشمن صهیونیستی است و گروه‌های فلسطینی باید با توجه به چنین اقداماتی صفوف خود را مستحکم‌تر کرده و بیش از گذشته به خود رنگ و بوی مردمی دهند.

زیاد النخاله گفت: «مردم فلسطین به این درک رسیده‌اند که اگر امروز نجنگند، فردا کشته خواهند شد.»

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در خصوص سازش برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «عقل و زبان انسان از بیان آن‌چه که از فروپاشی و اضمحلال عرب در برابر طرح و پروژه‌ی صهیونیستی می‌بیند، عاجز است. کشور‌های عربی با اینکه می‌بینند مردم فلسطین آماده رزم بوده و هر روزه در این راه کشته و زخمی می‌شوند، اما با نهایت اهانت مسیر دیگری را رفته و با دشمن هم‌پیمان می‌شوند.»

مردم فلسطین به این درک رسیده‌اند که اگر امروز نجنگند، فردا کشته خواهند شد

النخاله در این راستا نشست شرم‌الشیخ و دیدار نفتالی بینت با عبدالفتاح السیسی و محمد بن زاید در مصر را نمونه‌ای از عجز و ناتوانی جهان عرب دانست و گفت که جهان عرب در برابر دشمن صهیونیستی بدون اینکه خجل باشد، فرو ریخته و از فلسطین و قدس به طور کامل چشم برداشته است.

ایران تنها حامی مقاومت فلسطین

زیاد النخاله، در بخش دیگری از مصاحبه خود به روابط با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: «در این جهان مملوء از همه چیز جز عدالت، جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین ایستاده و همواره حامی و پشتیبان آن‌ها بوده است و می‌توانم بگویم تنها کشوری است که هزینه حمایت از مردم فلسطین را پرداخت می‌کند و در این راه محاصره و تحریم شده و تحت توطئه‌ها قرار گرفته است.»

او تأکید کرد که ایران با وجود همه اقدامات دشمن، در موضع خود صلابت داشته و همواره به حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اصرار دارد.

جنگ اوکراین و تغییر چهره روابط بین‌الملل

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگر سخنان خود به موضوع جنگ در اوکراین پرداخت و گفت که این جنگ به معنای واقعی کلمه یک جنگ جهانی است، حتی اگر آمریکا و کشور‌های ناتو به شکل مستقیم در آن ورود نکرده‌اند، اما هرچه در توان دارند را برای ادامه یافتن جنگ پیش کشیده و حمایت نظامی و اقتصادی وسیعی از اوکراین در برابر روسیه انجام داده‌اند.

او تأکید کرد که آمریکا این جنگ را به وجود آورده و تمامی شرایط را برای آن مهیا کرده است تا روسیه را وارد یک روند فرسایشی کرده و نقش این کشور را محدود سازد، کشوری که به گفته النخاله در سال‌های اخیر با قدرت در برابر غرب خود را به نمایش گذاشته است.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفت که به عقیده وی در پایان این جنگ باید شاهد تغییر چهره روابط بین‌الملل و چیدمان جدیدی از هم‌پیمانان در مقایسه با شرایط پس از جنگ جهانی دوم و همین‌طور شکل جدیدی از توازن قوا باشیم.

آمریکا این جنگ را به وجود آورده و تمامی شرایط را برای آن مهیا کرده است تا روسیه را وارد یک روند فرسایشی کند

زیاد النخاله در ادامه افزود: «اما آن‌چه موجب نگرانی و ترس می‌شود، شرایط جهان عرب و جهان اسلام پس از این تغییرات است و تا این لحظه چیزی جز تردید و عدم موضع ثابت از جهان عرب ندیده‌ایم و همگی منتظر نتایج جنگ هستند. بدتر از این نزدیکی به رژیم صهیونیستی و هم پیمانی با اوست و آن‌چه که در نشست شرم‌الشیخ و حضور مصر و امارات در کنار دشمن صهیونیستی دیدیم؛ همچنان کنفرانسی که قرار است در سرزمین اشغالی برگزار شده و کشور‌های عربی و آمریکا در آن حضور یابند. همگی نشانه‌ای از افول هویت عربی به نفع دشمن دارد.»

ارتباط با دیگر گروه‌های فلسطینی

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی شرایط داخلی فلسطین و گروه‌های فلسطینی را نامناسب توصیف کرد و گفت که فضای داخلی فلسطین از یک ضعف شدید رنج می‌برد که بر عملکرد کلی سیاسی و نظامی تأثیر گذاشته و با وجود تمامی تلاش‌ها برای ایجاد یک دید گسترده‌تر، اما هنوز حزب‌گرایی بر شرایط غالب است.

او با انتقاد از تشکیلات خودگردان گفت که مردم فلسطین دشمنان حقیقی خود را می‌شناسند که همان رژیم صهیونیستی و آمریکا است، اما می‌بینند کسانی که عنوان نمایندگی فلسطین را به دوش می‌کشند، در کنار دشمنان ایستاده‌اند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ادامه بر وحدت مقاومت در تمام منطقه برای مقابله با پروژه صهیونیستی تا شکست آن و حق تاریخی در فلسطین از نهر (رود اردن) تا نهر (دریای مدیترانه) و نیز آزادسازی قدس شریف تأکید کرد. او در خصوص حزب‌الله لبنان نیز گفت که حزب‌الله همواره دوشادوش مقاومت فلسطین بوده و این پشتیبانی تا آزادی فلسطین ادامه دارد.

دشمن ضعیف‌تر از هر زمان دیگر شده است

زیاد النخاله در بخش پایانی مصاحبه خود گفت که تخریب و انهدام منازل در کرانه باختری و کشتار مردم، باعث می‌شود که «حتی یک لحظه در مبارزه با دشمن و مقاومت در برابر آن، درنگ نکنیم».

وی تأکید کرد، مشغول کردن و تضعیف دشمن در هر جایی، بیش از هر زمان دیگری، واجب شده است و اقدامات مجاهدان در کرانه باختری و مقابله با صهیونیست‌ها، به معنای واقعی کلمه، مقاومت است.

زیاد النخاله: با وجود اینکه دشمن، سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد، ولی از هر زمان دیگری، ضعیف‌تر است. شواهد بسیاری در این باره وجود دارد

دبیر کل جهاد اسلامی ضمن تأکید بر بسیج مردم فلسطین علیه دشمن صهیونیستی، گفت که «این مسئله، یک وظیفه اسلامی و ملی و یک نیاز واقعی است که مقتضای ماهیت جنگ با دشمن است... این بسیج نیازمند ائتلاف و همکاری بین گروه‌های سیاسی و اجتماعی است».

النخاله با بیان اینکه تنها مسیر پیش روی ملت فلسطین، مقاومت و ادامه دادن آن است، خاطر نشان کرد، باید توهم سازش با دشمن صهیونیستی را کنار گذاشت و بر اتحاد برنامه ملی تأکید کرد که به حقوق تاریخی مردم فلسطین، متعهد است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت امروز در فلسطین و منطقه، قدرتمندتر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: «با وجود اینکه دشمن، سلاح‌های مختلفی در اختیار دارد، ولی از هر زمان دیگری، ضعیف‌تر است. شواهد بسیاری در این باره وجود دارد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار