در دیدار وزرای خارجه ایران و پاکستان تاکید شد؛

هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیاز‌های واقعی مردم توجه جدی کند

وزرای خارجه ایران و پاکستان ابراز امیدواری کردند که هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیازهای واقعی مردم در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توجه جدی کند.
کد خبر: ۵۱۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 30March 2022

هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیاز‌های واقعی مردم توجه جدی کندبه گزارش گروه اخبار داحلی دفاع‌پرس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی به منظور پیگیری موضوعات دوجانبه و تبادل نظر در خصوص تحولات افغانستان و منطقه در حاشیه سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان دیدار و گفتگو کردند.

حسین امیر عبداللهیان و محمود شاه قریشی در این دیدار از روند توسعه روابط دوجانبه استقبال و توافق کردند ملاقات‌های سطح عالی در سال جاری انجام و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در اولین فرصت برگزار شود.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین اجرایی کردن هر چه سریعتر توافقنامه مربوط به بازارچه های مرزی را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین در این دیدار و در بخش مربوط به افغانستان، ضمن حمایت از همکاریهای بین المللی در کمک به مردم افعانستان از روند کند برخی تصمیمات که موجب گسترش روابط افغانستان با همسایگان و بهبود شرایط زندگی مردم می شود ابراز نگرانی کرده و اظهار امیدواری کردند تا هیات حاکمه سرپرستی افغانستان به نیازهای واقعی مردم در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توجه جدی کند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان همچنین محروم کردن دختران از تحصیل را ناامید کننده دانسته و اینگونه اقدامات را موجب فاصله گرفتن هیات حاکمه طالبان از مردم و مشروعیت بین المللی دانستند.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات برجام، حل موانع باقیمانده را موکول به اراده طرف آمریکایی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با رد جنگ به عنوان راه حل مشکلات در اوکراین، تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از جنگ، کمک به خروج از وضعیت کنونی و کمکهای بشروستانه به مردم اوکراین را تشریح کرد که مورد تحسین طرف پاکستانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار