علی لاریجانی اعلام کرد

حمایت مجلس از طرح‌های پیشنهادی بسیج اساتید برای پیوند صنعت و دانشگاه/ اتخاذ تصمیم سنجیده در موضوع هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج اساتید باید رابطه بین دانشگاه و صنعت را برقرار کند، و اگر در این رابطه طرحی ارائه دهد، از آن حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ - 17August 2015

حمایت مجلس از طرح‌های پیشنهادی بسیج اساتید برای پیوند صنعت و دانشگاه/ اتخاذ تصمیم سنجیده در موضوع هسته‌ای

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از مشهد، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در افتتاحیه همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بینالمللی» و شانزدهمین همایش سالانه بسیج اساتید که در مشهد مقدس برگزار شده است، گفت: بسیج اساتید باید رابطه بین دانشگاه و صنعت را برقرار کند، و اگر در این رابطه طرحی ارائه دهد، از آن حمایت میکنیم.

وی افزود: بودجه ای که برای امسال کشور اختصاص دادیم 180 میلیارد تومان بود؛ که 150 هزار میلیارد تومان آن بابت هزینههای جاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشهای مختلف اقتصادی آنطور که باید، به داخل متکی نیستند، تصریح کرد: برای داشتن اقتصاد سالم و تحقق اقتصاد مقاومتی باید وفاق ملی داشته باشیم.

لاریجانی عنوان کرد اکنون به دلیل اتکا به درآمد نفتی، تنها 50 میلیارد دلار درآمد غیر نفتی داریم؛ در حالی که یکی از همین کشورهای منطقه، بدون داشتن نفت 150 میلیارد دلار صادرات دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی دو کشور منطقه بر آتش فتنه در منطقه میدمند، گفت: برخی حوادث منطقهای میتوانست در کشور لرزه ایجاد کند؛ اما به واسطه سیاستهای درستی که اتخاذ شد، به شکر آسیبی نرسید.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد برخی در داخل میگفتند باید به صدام کمک کنیم؛ ولی به واسطه سیاستی که رهبر انقلاب اتخاذ کردند، بدون اینکه وارد جنگ مستقیم شویم، در نهایت آمریکا مجبور به ترک عراق شد.

لاریجانی تأکید کرد: با توجه به شرایط داغ و بحرانی منطقه، نیاز به «وفاق ملی» داریم.

وی با بیان اینکه در بحث علمی، کشور در برخی حوزهها که زیر فشار بوده، رشد کرده است، افزود: به نظر میرسد چون درآمد نفتی داریم مدیران ما احساس نیازی به استفاده از دانش بومی ندارند، و دانشگاه هم چون از همین بودجه استفاده میکند، به سمت درآمدزایی نمیرود؛ این باعث شده هر کدام راه خود را به تنهایی طی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه نظام در مسائل استراتژیک، عملکر درستی داشته است؛ چون این مسائل توسط رهبری هدایت میشود؛ بنابراین در مسائل هستهای و منطقهای و سایر مسائل استراتژیک، درست عمل کردیم و از عمق خوبی برخوردار بودهاند؛ بنابراین فکر میکنم بهصورت کلی در موضوع هستهای تصمیم به موقع و سنجیدهای گرفتیم.

لاریجانی گفت: اینکه غربیها خواهان مذاکره با ما در موضوع هستهای شدند برای این بود که متوجه شدند ایران قدرتی است که در زمینههای مختلف از خودباوری برخوردار است، و اگر الان حرفهایی در این خصوص میزنند به خاطر حال ناخوشایندی است که باعث شده غنیسازی کشورمان رابپذیرند.

وی اظهار داشت: آنچه رهبر انقلاب در خطبه عید فطر درباره فلسطین و منطقه و وضعیت بینالمللی گفتند عین حقیقت و حرف صادقانه ای است.

رئیس دستگاه قانون گذاری ادامه داد: در موضع هستهای هم اگر به تکنولوژی غنیسازی دست یافتیم، به واسطه حمایتهایی بوده که رهبر انقلاب در همه دولت ها از این صنعت داشتند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دستاورد فعلی نتیجه تلاشی است که از دولت قبل آغاز شد؛ البته این دستاورد قابل نقد و بررسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار