آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد

حمایت بسیج اساتید از بسیج دانشجویی

امام جمعه مشهد گفت: بسیج دانشجویی غیر از پشتیبانی تشکیلاتی که توسط سپاه صورت می‌گیرد، نیازمند پشتیبانی اجتماعی در دانشگاه است.
کد خبر: ۵۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ - 19August 2015

حمایت بسیج اساتید از بسیج دانشجویی

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس از مشهد، آیت الله سید احمد علمالهدی امام جمعه مشهد مقدس، صبح امروز در اختتامیه همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بینالمللی» و شانزدهمین همایش سالانه بسیج اساتید، با اشاره به وضعیت دانشگاههای کشور اظهار داشت: آنچه در دانشگاهها موجب تأثر است مقابله با ارزشهای دینی با استفاده از اردوکشی خیابانی است.

وی افزود: در اینجا رسالت بسیج اساتید باید خود را  نشان دهد و حرکتی جدی انجام شود؛ این رسالت با حمایت و پشتیبانی از بسیج دانشجویی محقق میشود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بسیج دانشجویی غیر از پشتیبانی تشکیلاتی که توسط سپاه صورت میگیرد، نیازمند پشتیبانی اجتماعی در دانشگاه است؛ که بسیج اساتید در این زمینه میتواند پشتوانه نیرومندی برای آنها باشد.

آیتالله علمالهدی تصریح کرد: اگر تشکلهای غیر ارزشی از چنین ظرفیتی برخوردار بودند در مدتی بسیار کوتاه دانشگاه را در اختیار خود میگرفتند.

وی عنوان کرد: در خراسان رضوی بسیج دانشجویی را به کمیته انضباطی احضار میکنند و از او تعهدی میخواهند مبنی بر اینکه مسائل فرهنگی دانشگاه را به امام جمعه منعکس نکند، در غیر این صورت اخراج میشود. وقوع چنین مسائلی برای افراد متدین، غیرقابل تحمل است.

امام جمعه مشهد یادآور شد: در فتنه 88 اردوکشی فتنه گران در دانشگاهها با پشتیبانی تعدادی از اساتید صورت میگرفت؛ زیرا جریان دانشجویی بدون چنین حمایتهایی قوی نیست.

آیتالله علمالهدی تصریح کرد: اگر بسیج دانشجویی و اساتید با یکدیگر منسجم نباشند مجالی برای رشد و تعالی دینی در دانشگاهها وجود نخواهد داشت.

وی رسالت محوری بسیج اساتید را حفظ «وجود خارجی دین» (حاکمیت ارزشهای دینی) در دانشگاهها دانست و  افزود: در صورت تحقق این امر میتوان با جریانات ضد ارزشی در دانشگاهها مقابله کرد.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: اگر بسیج اساتید به همراه بسیج دانشجویی عملکرد منسجمی در دانشگاهها نداشته باشد مدیریت دانشگاهها به راحتی با دانشجویان بسیجی برخورد خواهند کرد.

آیتالله علمالهدی در پایان گفت: امروز دانشگاه به برکت جانهایی که خالصانه برای انقلاب فدا شدهاند معبد و مسجد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار