سردار ذوالفقاری تاکید کرد:

حمایت های 5 کشور از تروریست های منطقه/ عدم ارتباط طوایف مرزنشین با تروریست ها

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از تروریست های منطقه، گفت: دو کشور در منطقه این گروهک معاند را حمایت مالی می کنند، همچنین حداقل سه کشور منطقه ای و فرامنطقه ای نیز پشتیبانی های اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی را از این گروهک دارند.
کد خبر: ۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴ - 27October 2013

حمایت های 5 کشور از تروریست های منطقه/ عدم ارتباط طوایف مرزنشین با تروریست ها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین ذوالفقاری ظهر امروز در حاشیه همایش سراسری فرماندهان مرزبانی کشور در جمع خبرنگاران، در خصوص حادثه اخیر تروریستی در منطقه سراوان، گفت: این منطقه در گذشته مسیر تردد گروه های تروریستی و قاچاقچیان بوده است، اما از زمانی که ما بر روی امنیت آن تمرکز کرده و کنترل ها را افزایش داده ایم، تهدیدات مختلفی از سوی گروهک ها و غیر گروهک ها بوجود آمده است و این تنها بدلیل افزایش اقدامات کنترلی مرزبانان بوده که باعث شده امروز دشمنان اقدام به ایجاد حرکات ایذایی در نقطه صفر مرزی کنند.

وی افزود: اطلاعات در دست ما نشان می دهد که دو کشور در منطقه این گروهک معاند را حمایت مالی می کنند، همچنین حداقل سه کشور منطقه ای و فرامنطقه ای نیز پشتیبانی های اطلاعاتی، آموزشی و تجهیزاتی را از این گروهک دارند، چرا که اعضای این گروهک اندک بودند و این تعداد کم، نمی تواند بدون حمایت دست به اقدامات تروریستی بزنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه این درگیری در ساعت 16:20 اتفاق افتاد، افزود: یکی از واحدهای ما که استقرار افراد را در کمپ ها برعهده داشت، طبق روال همیشه بصورت سواره در حرکت بودند که ناگهان با یک گروه تروریستی مواجه شدند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مرزبانان شجاعانه و در یک شرایط نابرابرمقاومت کردند، اظهار داشت: درگیری ها ادامه داشت تا اینکه نیروهای دیگر ما به کمک شتافتند، اما دشمنان از تاریکی شب استفاده کرده و براساس رد زنی های ما ار مسیرهای مختلفی از مرز خارج شدند.

به گفته این مقام انتظامی در شب واقعه سه تن از مرزبانان پاکستان فراخوانده شده و اعتراض شدید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بصورت مکتوب به آنان اعلام شد؛ پیش از وقوع حادثه سراوان گه گاه از آن طرف مرز علیه نیروهای ما تیراندازی صورت می گرفت و این نیز باعث اعتراض ما شد، همچنین ما موضوع را به وزارت امور خارجه نیز اعلام کردیم.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به خانواده 11 سربازی که در این حادثه به شهادت رسیدند، گفت: این عزیزان تابع مقررات بنیاد شهید هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که، آیا ارتباطی بین طوایف مرزنشین با گروه تروریستی اخیر، مشاهده شده است، گفت: اعضای این گروهک هیچ گونه ارتباطی با مرزنشینان نداشتند، هرچند آنان سعی می کنند عناصری را در داخل کشور داشته باشند.

وی افزود: امروز با صراحت اعلام می کنیم که علمای اهل تسنن، نخبگان، سران طوایف و آحاد مردم، اینگونه حرکات تروریستی را محکوم می کنند چرا که اینگونه اقدامات به ضرر خود آنان نیز هست.

وی با اشاره به اینکه در شرق و جنوب غرب سراوان دو منطقه، از ارتفاعات بسیار صعب العبور برخوردار است، گفت: در این مناطق امکان ورود به سادگی وجود ندارد اما با این وجود در این مناطق سیم خاردار نیز نصب شده است و بدنبال آن هستیم که انسداد مرز را در این منطقه تکمیل کنیم.

به گفته ذوالفقاری تاکنون ده ها مورد حرکات تروریستی علیه مرزبانان کشور ما انجام شده اما همگی آنها توسط اقدامات نیروهای پلیس دفع شده است.

وی یادآوردشد: امروز گروهک ها متوجه شدند که نیروهای مرزبانی از توان و بازدارندگی بالایی برخورد دار هستند، اما در گذشته به دلیل ورود راحت این افراد به کشور، کمتر با ماموران ما درگیر می شدند اما امروز این گونه نیست و واحدهای ما سد راه آنان هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار