حزب‌الله و جنبش امل در بیانیه مشترکی؛

دولت لبنان منتظر وعده‌های دروغین آمریکا برای تامین برق و گاز نباشد

حزب‌الله و جنبش امل با صدور بیانیه مشترکی از دولت لبنان خواستند تا تسلیم فشار‌های آمریکا نشده و منتظر وعده‌های دروغین این کشور برای تامین برق و گاز لبنان نباشد.
کد خبر: ۵۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 04April 2022

دولت لبنان منتظر وعده‌های دروغین آمریکا برای تامین برق و گاز نباشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رهبران حزب‌الله و جنبش امل روز گذشته نشستی در مرکز حزب‌الله در شهر النبطیه برگزار کرده و در آن آخرین تحولات داخلی لبنان و همچنین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به نوشته العهد، مسئولان جنبش امل و حزب‌الله در این نشست متمرکز بر رویه‌ها و برنامه‌های ارائه شده برای کاهش درد و رنج و مشکلات مردم بودند تا راه حلی برای مقابله با بحران معیشتی و مالی که گریبان‌گیر همه لبنانی‌ها شده پیدا کنند و همچنین آخرین سطح آمادگی خود را برای انتخابات پارلمانی آینده مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها همچنین در این دیدار بیانیه مشترکی صادر کرده و در ابتدا حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت و توبه را به ملت شریف لبنان و همچنین همه مسلمانان جهان تبریک گفتند.

در این بیانیه همچنین از همه تشکل‌ها و شهرداری‌ها و انجمن‌های مدنی و مردم نیکوکار لبنان به خاطر ابتکارات و تلاش‌هایشان در کمک به همه اقشار اجتماعی در عرصه‌های مختلف در سایه محاصره ناعادلانه تحمیل شده از جانب آمریکا بر مردم لبنان، تشکر و قدردانی شده است.

رهبران جنبش امل و حزب الله از دولت خواستند تا یک موضع شجاعانه و پیش‌گامانه اتخاذ کرده و تسلیم فشار‌های آمریکا نشود و منتظر وعده‌های دروغین سفیر ایالات متحده در لبنان جهت تامین انرژی برای این کشور از مصر و اردن نماند.

آن‌ها از دولت لبنان خواستند تا فوراً پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل برق لبنان و تامین برق برای همه لبنانی‌ها را بپذیرد؛ همانطور که دکتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به بیروت این پیشنهاد را مطرح کرد.

همچنین در آستانه نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، رهبران حزب الله و جنبش امل بر لزوم برگزاری این انتخابات در موعد مقرر آن تاکید و اعلام کردند که ائتلاف حزب الله و جنبش امل که تضمین کننده ثبات کشور و حاکمیت و آزادی مردم در برابر همه تلاش‌ها و توطئه‌های خارجی برای تحت قیمومیت قرار دادن لبنان و کشاندن آن به مسیر عادی‌سازی با رژیم اشغالگر است، همچنان محکم و پایدار می‌باشد.

مسئولان حزب الله و جنبش امل تاکید کردند که ما از همه مردم شریف و وفادار خود که به آن‌ها وعده داده‌ایم همواره و در همه شرایط پشتیبانشان باشیم، می‌خواهیم تا شرکت فعال و گسترده در این انتخابات داشته باشند؛ چرا که این انتخابات اهمیت بالایی برای ساختن آینده لبنان و محافظت از مقاومت به عنوان گزینه نهایی جهت بازدارندگی در برابر دشمنان و سرنگونی همه توطئه‌ها و پروژه‌های آن‌ها دارد.

آن‌ها همچنین به مردم فلسطین و مجاهدان قهرمان این سرزمین که طی روز‌های گذشته با عملیات‌های پیشرفته خود شکست تلخی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کردند، درود فرستاده و مجددا تاکید کردند که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.

رهبران حزب‌الله و جنبش امل در پایان تاکید کردند، تا زمانی که مقاومت همچنان گزینه اساسی برای پس گرفتن زمین فلسطینیان و آزادسازی این سرزمین از شر صهیونیست‌های اشغالگر باشد، هیچ یک از نشست‌های خائنانه برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی هرگز امنیت و ثبات را برای این رژیم به ارمغان نمی‌آورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها