عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تولید دانش‌بنیان موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

آیت‌الله رجبی گفت: تولید دانش‌بنیان نیز که از دیگر محور‌های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، موجب ساخت محصولات با کیفیت، صادر کردن آن‌ها و بی‌اثر کردم تحریم‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 04April 2022

تولید دانش‌بنیان موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله «محمود رجبی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی درباره نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان یک دیده‌بان هوشمند و حکیم، نیاز‌ها و تهدید‌های جامعه اسلامی را شناسایی کرده و دستورات لازم برای مقابله با این مسائل را صادر می‌کنند که نام‌گذاری سال‌ها نیز بر همین اساس است.

وی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های جدی جوانان جامعه اشتغال است، گفت: در واقع، اشتغال از عواملی است که می‌تواند موجب تشکیل خانواده جوانان در سن ازدواج شود. یکی از اهداف دشمنان که به واسطه تحریم رخ داد، ضربه زدن به معیشت مردم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: تولید دانش‌بنیان نیز که از دیگر محور‌های بیانات مقام معظم رهبری بود، موجب ساخت محصولات با کیفیت، صادر کردن آن‌ها و بی‌اثر کردم تحریم‌ها خواهد شد.

آیت‌الله رجبی با اشاره به اینکه برای تحقق شعار سال یک کار فراگیر و همه‌جانبه نیاز است، تصریح کرد: هر قشری باید بتواند در این زمینه وظیفه خویش را تشخیص داده و آن را به ثمر برساند. در رأس این‌ها نیز قوای سه‌گانه قرار دارند.

وی وظایف هر کدام از اقشار مردم و مسئولان را یادآور شد و گفت: قوه مقننه و مجریه باید بحث تولید را جدی گرفته، موانع را بردارند و کار را برای تولیدکنندگان آسان کنند. قوه قضائیه نیز باید امنیت مربوطه را فراهم کرده و با قاچاق برخورد کند. سرمایه‌گذاران هم باید تا حد امکان سرمایه خویش را در اختیار تولید دانش‌بنیان قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: دانشگاه‌ها نیز از طریق ارائه فضا، امکانات و آموزش به دانشجویان خویش باید به کمک تولید دانش‌بنیان بیایند. رسانه‌ها و روحانیت هم باید به تشویق سرمایه‌گذاران و جوانان در ورود به این موضوع بپردازند چرا که در فرهنگ دین اسلام، بیانات ارزشمندی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها نیز پرداخت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار